14. februar 2007 - 17:04Der er
24 kommentarer og 2 løsninger
hvilke problemer kan opstå, så jeg SKAL bruge support fra CC
Hej Jeg overvejer kraftigt at skifte til Solo - men inden jeg gør det vil jeg lige forhøre mig hvilke problemer jeg kan risikere at løbe ind i. Som jeg ser det, kan det vel kun være et spørgsmål om problemer inde i routeren - i selve computeren burde der jo ikke være noget der skal pilles ved hen af vejen!!! Og det er der måske i virkeligheden heller ikke i routeren...
uha, der kan være mange, og CC yder bestemt ikke god service selv uden et solo abb.
Engang sidste år slog lynet ned og tog livet af min router, på daværende tidspunkt havde jeg haft dem i en måned, det kom aldrig til at virke igen, så venter på CC trækker mig i retten (da jeg nægter at betale for 5 måneders internet der ikke virkede ud af 6 måneder)
jeg fik at vide at CC supporten, at jeg havde jo skrevet under på en aftale der bandt mig i 6 måneder, og så måtte jeg bare betale (også selv om det ikke virkede, jeg havde jo skrevet under).
om den holder i retten bliver spændende. købeloven gælder vel også for produkter som internet forbindelser - og i den står der bla. at hvis varen ikke lever op til det lovede har køberen ret til at returnere det købte(lidt svært i dette tilfælde) eller få afslag i prisen. Men problemet ligger nok i bevisførelsen. det er ikke nemt at bevise at produktet ikke har fungeret - OG at det er CC´s skyld at udstyret ikke virker, og i dette tilfælde er det måske i virkeligheden din indbo forsikring der skulle have dækket skaderne på udstyret - man kan vel regne med at CC har leveret forbindelsen til dit stik hele tiden............ Denne sag er vist ikke bare sådan lige at løse, men held og lykke til dig.
Jeg har ikke oplevet nogen forskel på den almindelige og solo. Jeg har skrevet til dem 2 gange med problemer med min router og de bad mig ringe begge gange. Så umiddelbart er der ingen forskel, andre end prisen. Supporten i hvert tilfælde den samme.
Jeg har selv haft et lille lokalt firma der hedder "danske internet" som udbyder. Men tak skæbne for en butik. På et tidspunkt ringede jeg til deres support tlf (mobil nr) bare for at få at vide at hun (supporteren) var inviteret med sin chef til Jylland og derfor kunne hun ikke hjælpe mig........ Det var ellers rigtigt gode priser de kørte med, men for mit vedkommende er en stabil løsning mere værd end en billig forbindelse, jeg mistede nemlig forbindelsen i sommers 5 dage før jeg skulle starte en lille netbaseret virksomhed op - jeg fik 3 gange besked på at den ville blive etableret igen om 2 dage - 4. gang jeg ringede løs beskeden at de ikke kunne love noget til nogen bestemt tid... fordi Søren lå på hospitalet :o/ der gik ca. 3 uger før den igen var oppe at køre - men da havde jeg allerede fået cc som udbyder. Og indtil nu som sagt, været tilfreds.
det er ulovligt at sende en sag til RKI når der ikke er vedkendt skyld og retten ikke har klargjort om der faktisk er skyld (og sagen er sendt til RKI og er blevet optaget i deres register, hvilket kun er en fordel, da jeg så står endnu stærkere ;) ) faktisk overvejer jeg selv at lægge sag an mod CC pga manglende levering af en aftalt ydelse.
det lyder rigtigt sjov, men der går så forfærdeligt mange timer med det - men det er selvfølgeligt også værd at kæmpe for sin sag - selvom det er "de store" man er oppe imod.
jeg er personligt kold over hvem det er jeg kæmper imod, jeg betaler IKKE for en vare jeg ikke har fået, selv når helvede er frosset til is, bliver der ikke betalt en krone mere til CC (rent faktisk skylder de mig penge, da jeg har betalt for flere måneder end det har virket)
Nå - men tråden er vist kørt lidt af sporet :o) (på den hyggelige måde)
I må gerne sende svar så jeg kan fordele pointene. Og jeg vil selvfølgeligt også gerne have flere idéer til evt. kommende problemer med min forbindelse. Kunne det evt. være en idé at jeg loggede mig på routeren nu mens den virker og noterede samtlige tal/værdier ned så jeg senere kan genskabe dem, hvis de skulle tabt f.eks pga. strømsvigt eller lign?
Ja, der er stadig mail-support ved CC. og hvis det ikke kan løses via mail så beder De dig ringe til dem. Så umiddelbart skal du ikke være nervøs for at vælge solo.
Hej igen. Ja det er vel nærmest "tragikomisk" at da jeg dagen efter spørgsmålet blev oprettet, måtte konstatere at min forbindelse var røget........... Torsdag aften ville CC sende en ny router, men da post danmark ikke leverer pakker om lørdagen kunne jeg godt regne ud at det først blev idag - men det blev det da trods alt også :o) Iøvrigt brugte jeg weekenden på at støve min PC af indvendigt - hvilket resulterede i et ødelagt grafik kort!!!! Ja sådan kan det altså gå (for mig) Mange tak for hjælpen. Jeg bestiller nu min SOLO forbindelse
Nå så fik jeg endnu en rykker fra CC, ringede prompte til deres presse ansvarlige, og forelagde ham sagen (han troede alle sager var fundet, men næ nej) min sag skulle gerne være ude af verdenen i løbet af idag, og ville blive ringet op senere idag angående en eller anden form for kompensation (men lad os nu se hvad de vil spise mig af med, en uberettiget registrering i RKI skal ikke være helt billigt *G*)
tror heller ikek de har fanget alle sager, langt de fleste har valgt at betale, og er derfor afsluttet (og kan derfor ikke fanges), har lige talt med dem, men hende fra deres klage team kunne se det ville tage noget tid at få sagen fortalt fra min side (alene ud fra deres eget sagsforløb) så bliver ringet op imorgen istedet for (det er nu også fint nok, nu har sagen taget over 6 mdr, så et par dage fra eller til ændrer ikke noget)
Nej, selv med nutidens tekniske muligheder og så 200.000 kunder, vil det næsten være en umulig opgave at finde alle. Men jeg tror de gør hvad de kan - trods alt :o)
Ikke for at drive rovdrift på din viden - men kender du noget til dette pc problem: www.eksperten.dk/spm/765146
nå, har netop fået brev om at sagen er trukket tilbage, og den nye forbindelse vil være klar til brug senest den 8-3 (det er under en uge fra oprettelses tidspunktet, ret imponerende) med højeste hastighed. (så nu håber jeg bare at TDC klarer det på centralen til tiden)
Tja. det bliver nok det næste problem - Min erfaring med netop TDC er at de ikke har alt for travlt med at betjene andre udbyderes kunder, men jeg krydser fingre :o)
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.