Avatar billede mrsbaloui Nybegynder
14. februar 2007 - 11:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Danske bogstaver i Faktura i C5

Vi har fornyligt sat endnu et regnskab og en bruger op i vores C5. Men nu har vi opdfaget en pusseløjerlighed ved fakturaudskrivningen...

De "tastede" Æ-Ø-Å kommer ud rigtigt, men når fakturaen strækker sig over flere sider, så kommer "Overført" ud som "Overf_rt".

For os andre brugere (i de andre regnskaber) ser det fint ud.

Er det i selve fakturarapporten, at der skal rettes? - eller hvor? Som sagt kommer varetekster og notater fint ud med Æ-Ø-Å.

Tak!
MrsBaloui
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2007 - 22:26 #1
Nu skriver du ikke hvilken version du kører i, men jeg ville lige kontrollere dine sproglag. 'Overført' står enten som en label eller som en formel - hvis det er en label, skal du i version 4.0 kontrollere både standard sproglag og dansk sproglag for at være sikker. Hvis det står som en formel, skal du blot kontrollere at den står korrekt derinde.

Og så skal du også kontrollere, hvorvidt det kun er små æøå, der går galt.

Til sidst, hvis du har mulighed for at se om det er det samme på to forskellige computere - hvis det kun er på en enkelt computer, kan det være dine internationale indstillinger (mere specifikt din Code Page-indstilling) som der er problemer med.

En sidste detalje - er problemet der både i det 'overført' du har i bunden af første side og i starten af den næste side?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2007 - 22:28 #2
Hov - læste lige dit spørgsmål lidt bedre - du skal glemme alt det jeg skrev og i stedet kontrollere under Debitor/Tilpasning -> Tekster -> Debitor om tekst nr. 3 står korrekt i det regnskab du har problemer med.

Undskylder det andet vrøvl - jeg overså det vigtigste clue :).
Avatar billede mrsbaloui Nybegynder
14. februar 2007 - 22:36 #3
Jeg undersøger det i morgen. Men hvorfor ligger disse ting ikke standard i systemet?
PUH! Hvor er der bare mange småting, der skal rettes til og gøres nyt bare fordi man opretter et nyt regnskab... Det skulle jo bare ligne det andet, men vi har åbenbart ikke fået overført alle parametre og kartoteker rigtigt.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2007 - 22:48 #4
Det lyder lidt som om der har været problemer med den maskine, hvor I har oprettet regnskabet på - typisk et tegnsæt som er sat til noget andet end Dansk/norsk (850/865).

Af ren nysgerrighed - hvordan har I oprettet det nye regnskab? Via funktionen 'Opret regnskab' under Generelt/Tilpasning? Eller ved at kopiere datafilen og så nulstille bagefter? (Ved den sidste mulighed burde det nemlig ikke kunne ske).
Avatar billede mrsbaloui Nybegynder
14. februar 2007 - 23:02 #5
Der er oprettet et nyt regnskab, for det skal bare *ligne* det andet (søsterselskab). Jeg ser om jeg får lejlighed til at skrive en faktura ud fra det regnskab, så får jeg da tjekket om det er den nye brugers PC, det er galt med...
Avatar billede mrsbaloui Nybegynder
04. april 2007 - 14:23 #6
Tak for hjælpen!
Det var ganske rigtigt i opsætning af debitor-tekster, at den var gal.