Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2007 - 02:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lidt spørgsmål omkring www.paypal.com

Nogen her som bruger siden og evt. har nogle erfaringer med den?

Og hvordan har paypal det med at videregive oplysninger?
Avatar billede Beach Mester
14. februar 2007 - 03:08 #1
Paypal virker som det skal. Virker lige som en bank i banken.

Det man MEGET skal passe på med er, hvem man handler med via Paypal. Jeg har desværre flere gange brændt næsen ved at betale via paypal til en modtager af betalingen og derefter modtaget rigtig mange mails omkring betalingen der intet har med Paypal at gøre, men ene og alene er mails fyldt godt op med snavs (læs: vurus mm.)

Jeg ved ikke lige om det er afsender (modtager af betalingen) eller andre der "snuser" noget op via deres system men den slår næsten aldrig fejl. Handler jeg via Paypal så kommer der mails i min in-box der udgiver sig for at være Paypal men som absolut ikke er det:-(

Men ved at være bare lidt "fornuftig" så er selve systemet OK og Paypal er faksisk ikke andet end en bank der transmitere de forsk. valuta fra A til B på en OK måde.

Men,... lad være med at åbne div. fakturaere du modtager via Paypal. Accepter KUN dem der kommer direkte fra afsender!

//Beach
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2007 - 03:14 #2
Okay, lyder ikke helt smart i mine øre! Men hvordan får jeg penge over til paypal fra min konto? Og er det noget der kan komme til at foregå automatisk?
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 09:14 #3
beach det har intet med paypal at gøre, men er regulære phising forsøg, jeg fik samme mails, INDEN jeg fik en paypal konto ;)
Avatar billede AnyFellow Mester
14. februar 2007 - 09:49 #4
Hvis du søger lige på google, er der mange der har gode erfaringer med paypal, men der er også mange der ikke har.

Mange har haft problemer med at få pengene ud af paypal igen, når de først er kommet ind. Hver gang de har forsøgt at overføre pengene til deres konto, har paypal trukket gebyr, selvom det ikke er lykkedes at få pengene ud.

Det er vigtigt at huske på at paypal IKKE er en bank. De er et privat firma, og er derfor ikke underlagt den samme lovgivning som bank.

http://www.computerworld.dk/art/26523?a=search&i=0
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
15. februar 2007 - 01:39 #5
Her har rigtig mange personer skrevet om deres negative erfaringer med paypal: http://www.paypalsucks.com/ .... se evt. deres forum.
Avatar billede picasso Nybegynder
18. juli 2007 - 10:55 #6
Jeg har brugt paypal gennem tre, fire år nu uden det mindste problem.
Det eneste (mulige) problem, jeg kan se er at paypal åbenbart installerer en cookie, som jeg plejer at slette når jeg skanner min maskine.
Men altså en klar anbefaling rent brugermæssigt. Jeg har betalt folk fra australien, indonesien, usa, overalt i europa osv. osv. Og fået penge tilbage, hvis sælger ikke har varen osv.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2007 - 05:24 #7
Lukker her...