Avatar billede daywalker123 Nybegynder
14. februar 2007 - 00:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CMS system

Hej

Jeg sidder og prøver at finde et CMS system som virker og dækker mine behov.

Systemet skal kunne køre bevola.dk, hvor de skal have mulighed for at:

- oprette nye menupunkter, med undermenupunkter.
- Have en medarbejder database med billeder
- Der ska være mulighed for at have en pdf database
- De skal kunne skrive nyheder
- De skal kunne ligge deres pdf katalog op som det skal være muligt at søge i.

Derudover ska jeg have fat i et godt forum.

Jeg har kigget på:
Umbraco: umbraco.org
AxCMS: http://www.axinom.com/en_axcms_home.AxCMS?ActiveID=6133 DNN: http://www.dotnetnuke.com/
Hvad vil i foreslå at bruge, evt. andre idéer?
Avatar billede softspot Forsker
14. februar 2007 - 01:20 #1
Umiddelbart skulle jeg mene at Umbraco kan løse de opgaver. Det kan da godt være du selv skal lave noget kode for at det kommer til at køre, men Umbraco er et ret fleksibelt CMS, så det kan jeg da anbefale. Jeg kender ikke de andre du nævner. Hvis det må koste penge kan jeg da også anbefale Sitecore CMS.NET - det er godt nok prismæssigt ret pebret, men det er til gengæld meget fleksibelt :)
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
14. februar 2007 - 01:31 #2
Yeah, sitecore ser lækkert ud - men damn modulerne koster knapper :)..

Tror jeg vil satse på Umbraco fx. Jeg kan bare ikke helt få det til at virke nogen steder - har du et godt bud på en god host?
Avatar billede moskjaer Nybegynder
14. februar 2007 - 08:37 #3
Jeg ved at 123Hotel giver mulighed for det, da vi pt. er i gang med at sætte et Umbraco-site op her
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
14. februar 2007 - 10:42 #4
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
14. februar 2007 - 12:55 #5
moskjaer: 123hotel.dk ? eller?

hartnet.dk: Har du prøvet nemcms.dk? Det koster gør det ik?
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
14. februar 2007 - 18:15 #6
jo NemCMS koster... jeg bruger det selv og forhandler det også...
Personlig synes jeg det lækkert og nemt af gå til.
Jeg overvejede selv umbraco, men da jeg ikke er nogen haj til programmering, faldt mit valg på nemCMS.

Det er også muligt selv at programmere nogle moduler til nemCMS.
Systemet kører på asp.net og XML.
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
14. februar 2007 - 20:27 #7
Hvordan får jeg så fat i nemCMS? Skal man kontakte dem? Synes ikke umiddelbart det står noget om det nogen steder eller priser?
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
14. februar 2007 - 20:37 #8
Prisen er 6000 ex. moms
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
14. februar 2007 - 20:40 #9
Okey - hvordan med modulerne? Hvad ligger de ca. på af pris?
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
14. februar 2007 - 20:44 #10
Alt hvad der står om nemCMS er med i prisen.
Prisen nu med på siden
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
10. februar 2008 - 12:04 #11
hmm