Avatar billede sharket Nybegynder
13. februar 2007 - 02:29 Der er 8 kommentarer

Lyd virker ikke i Win. Vista

Jeg har netop lige købt og installeret vista. Men min lyd virker ikke. Når jeg holder musen hen over den lille højtaler nede i processlinjen står der: "Der er ikke installeret en lydoutputenhed".
Det skal lige siges at det samme problem havde jeg da jeg installerede Win XP i sin tid, men der installerede jeg bare noget fra CD'en som fulgte med bundkortet.
Mit bundkort hedder: Asus P4S800-MX

Hvad kan der være galt?

Hilsen Daniel.
Avatar billede screem_brille Novice
13. februar 2007 - 02:43 #1
du mangler at installere driveren til lydkortet.

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P4S800-MX

der er ingen driver til dit lydkort til vista, men prøv med den til XP, det kan være den kan bruges.
Avatar billede sharket Nybegynder
13. februar 2007 - 02:58 #2
Det har jeg desværre prøvet, men det hjælper ikke :(
Avatar billede sharket Nybegynder
13. februar 2007 - 03:36 #3
Kan se at der er en anden der har det samme problem som mig, Men han har skrevet d. 2/2-07 og han har stadig ikke fået noget svar.
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20070202154441191&board_id=1&model=P4S800-MX&page=1&SLanguage=en-us
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. februar 2007 - 04:46 #4
jeg har lige installeret det på p4p800-x (asus) og i forbindelse med installationen stod der også "ingen enhed installeret"
men efter at jeg puttede netværkskabel i og opdaterede den, fandt den selv drivere
jeg kan se på hjemmesiden at de to mobos bruger forskellige drivere, men begge har soundmax lydkort
har du opdateret installationen
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. februar 2007 - 05:22 #5
ellers er der  nok ikke så meget andet at sige til det end at drivere til vista er noget der kommer - og i nogle tilfælde ikke kommer .... det er "fremskridtets" pris
btw: har i lagt mærke til hvor meget vista ligner de mest udbredte linuxdistros? nem installation, bløde fonte, former og farver i gui. Eneste hage er de ganske krogede veje ind til et hav af instillinger (men windowstast og "R" - run command klarer næsten alt ... intet andet en xp i forklædning hvis I spørger mig)
Avatar billede screem_brille Novice
13. februar 2007 - 08:10 #6
som jeg skrev er der ingen drivere, og det er ikke sikkert der kommer nogen.

mrmox2 synes nu mest vista er en brugerbeskyttet farvelade boks, jeg er bestemt ikke tilhænger af at man som bruger ikke kan bestemme ret meget (ja jeg ved godt man kan disable den styring, men det er ligeså meget DRM, jeg tænker på)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
13. februar 2007 - 16:16 #7
Jeg har installleret på en Genex bærbar og har heller ikke fået lyd med.
Og leverandøren påstår hårdt at den maskine jeg har købt i dyre domme aldrig vil kunne køre med Vista, det gør den nu altså men det er uden lyd, - slukke og -messenger
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
15. februar 2007 - 22:35 #8
har lige prøvet en gang til
soundmax driveren hentes ved et fuld opdatering af vista