Avatar billede carlo1 Nybegynder
12. februar 2007 - 11:58 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

spille-bærbar

Jeg er på udkig efter en spillebærbar og har fundet:

Zepto Znote 2425, anmeldelse: http://www.laptopworld.dk/index.php?id=335, og den ser jo meget fin ud, men måske lidt for dyr.

Kunne man nøjes med:

CPU: 1.60 GHz Intel® Core™2 Duo T5200 2MB
RAM: 1024MB (2x512) DDR2 PC5300 - 667MHZ

...og at det stadig kan afvikle et spil som call of duty 2 sådan ok?
Avatar billede mads-3 Nybegynder
12. februar 2007 - 16:33 #1
ja, den vil sagtens kunne spille sådanne spil, ingen problemer der.
Hvis du er på et budget kan du bare konfigurere sådan :)
Siden det er en bærbar vil grafikkortet alligevel være flaskehals (selvom det er noget af det bedste grafikkort du får i den klasse)
Men jeg tror det er lidt dyrere at købe på zepto.dk så prøv at se her:
http://zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=VeIFYindlUdm  bare tag power konfigurationen.
Alternativt kunne du tage en zepto 6214w, der er billigere men kun med 14.1" skærm:
http://zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=O7Xh4nIQlz3
Der kan du også bare tage power konfigurationen. Den er næsten 1000kr billigere end den 2425.
Avatar billede huset Praktikant
12. februar 2007 - 16:39 #2
Grafikkortet er ikke flaskehalsen. Det er HDD - mads-3!.

Jeg ville vente med at smide penge efter en laptop nu. Indenfor 2-4 mrd kommer der en ny platform med forbedringer.
Avatar billede carlo1 Nybegynder
13. februar 2007 - 08:59 #3
Hvad med dette grafikkort, er det noget der duer:
128MB ATI Mobility Radeon X1300 Hypermemory ?

huset> Hvad mener du med at hdd er flaskehals, og tror du prisen vil falde meget i forbindelse med den nye platform du omtaler?
Avatar billede frosig Nybegynder
13. februar 2007 - 13:08 #4
huset > Jeg overvejer også at købe en bærbar, men jeg vil meget gerne læse lidt om, hvad det er, der er på vej. Har du et link eller to?
Avatar billede mads-3 Nybegynder
13. februar 2007 - 16:42 #5
nej, det grafikkort vil give en ret ringe spil-oplevelse.
Jeg synes du skal tage den zepto 2425w med 1.6ghz processor og 1gb ram.
Den vil sagtens kunne køre spil som call of duty 2 på flot opløsning.
Du får ikke et meget bedre grafikkort i 15.4" klassen.
Så skal du op på en 17" der vejer 7kg :)
Avatar billede huset Praktikant
13. februar 2007 - 16:52 #6
17" vejer ikke 7kg Mads-3. Stop nu de løse indlæg. Du kan sagtens få 17" på 4 kg. Det vil glæde mig du ikke yder support på områder du synbart ikke har stor erfaring ;D

Det jeg skriver er, at harddisken i langt de fleste tilfælde er flaskehalsen. Altså her hvor dataen behandles sløvest.

Hvis du søger en spillemaskine, så koster den en kende mere end kon de alm. kontormaskiner. Du skal kigge efter kort som GO7600, GO7700, GO7800, GO 7900 og GO7950.
ATI serien er der kort som f. eks X1600, X1700 og X1800 mv. MEN nu handler alt ikke om store dyre grafikkort. Hele svineriet skal passe sammen i en helhed, så hav dette skrevet bag øret når du vælger.
Avatar billede mads-3 Nybegynder
13. februar 2007 - 20:25 #7
tjoo, altså harddiskens hastighed giver måske længere load tider, men det skulle jo ikke have nogen indflydelse på spilleoplevelsen, når du først er i gang. Og jeg tror nok jeg hellere vil have et system med en lidt sløv harddisk, og et godt grafikkort end et system med en hurtigere harddisk, og så et geforce go 7200, hvis jeg skal afvikle spil på det.

Det jeg sagde med en 17" på 7kg.. Overdrivelse fremmer forståelsen ikke?
Jeg tror nok en 15.4" vil være dels mere mobil end en 17" der rummer et geforce go 7950 og kølingssystem dertil osv.. (For det var hvad jeg ville sige med det, at du skal op i skærmstørrelsen for at få et kort der er betydeligt bedre end et geforce go 7600.)

Og hvad er det du siger med "løse indlæg" og at jeg skal holde min kæft..
Prøv at se på hvad der bliver spurgt om, istedet for at komme og hovere med din "incredibly vast knowledge". Det kan folk da ikke bruge til noget.
Hvis du for en gang skyld prøvede at kigge på hvad der bliver spurgt om, vil du se at han spørger om man på en zepto 2425w, kan vælge at tage:
CPU: 1.60 GHz Intel® Core™2 Duo T5200 2MB
RAM: 1024MB (2x512) DDR2 PC5300 - 667MHZ
og så have en ordentlig PC, der kan afvikle spil som CoD2.
Det kan man vel godt? Så det svarer jeg.

Og du kommer og siger at han skal vente nogle måneder til der udkommer en ny platform. Og når den er udkommet skal han så lige vente til der er nogle der sælger dem til en fornuftig pris. Og til den tid er det nyeste whatever liiige på vej fra whatever, så vent dog på det...
Og i andre indlæg siger du at man ikke skal vente, da der hele tiden udkommer nyt.

Og kom ikke og sig alt muligt med laptopworld.dk -det er en fin side, men mon ikke I skal opdatere lidt? 256mb ram er da ikke standard i dag, og "Priser mellem 10.000 og 25-000 vil være vores råd at spendere på en bærbar." WHAAT? 25 svin? Det er da fuldstændig unødvendigt, hvornår er de ting fra?? Det ville altså være en kæmpe fordel at I skrev dato'er på.
Det nytter jo ikke meget hvis I, hver gang I skriver om en nyhed skriver at det er det nyeste nye, hvis ikke der står dato på. Det gør det altså ret svært når I har et mindre arkiv.
Og så er det måske værd at påpege at i anmeldelsen af en Vega x72 står der: Grafikkortet er ATi’s svar på NVIDIA’s Geforce Go 7600GT – nemlig Radeon Mobility X1600. Det er jo så ikke korrekt. Det er ATI's svar på Geforce go 7600 (tilsvarende 7600GS) og IKKE 7600GT.. Right?

Pff.. You tell ME I'm a n00b...
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 09:29 #8
Da spillet er placeret på harddisken, og det derfor skal load dele af spillet under afvikling, så betyder harddisken en del!

Hvad angår din kommentar om 17" på 7kg, så fremmer dette ikke forståelse for en bruger der måske ikke har meget erfaring på området.

Jeg har ikke bedt din hold mund, men sagt du ikke bør pasta løse indlæg unden hold i. Dette gavner ingen mads-3.

Hvad angår resten af dit indlæg, så gider jeg ikke engang kommentere det. Har du overvejet man opdatere ting henaf vejen, og man ikke bare lige skriver en ny guide!

Jeg mener stadig du er uvidende indenfor laptops ;D
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 09:33 #9
PS - kan du ikke lide vores site, hvorfor så bruge det. Siden du er super klog indenfor området, hvorfor ansøger du så ikke om at blive en del af sitet ;D

Husker du tidligere har efterspurgt min hjælp. I flere tilfælde mindes jeg ;D
Det virker jo sært du kan hjælpe alle andre med at finde maskiner, men ikke selv ved hvilke 2 maskiner du skal vælge mellem.
Avatar billede carlo1 Nybegynder
14. februar 2007 - 10:01 #10
Nå i har da gang i en lille diskussion, hvem der har mest ret osv ved jeg ikke, men har fået indtrykket af at zeptoen godt kan bruges også selvom harddisken måske er ikke er den hurtigste i verden. Jeg må dog sige at spillet kører fint på en anden bærbar som er 2 år gammel og jeg tvivler på at den hdd der sidder i er hurtigere.

Jeg deler point lige over, det er kun 30 på spil så håber det er ok, tak for input. Fortsæt endelig diskussionen, det er meget underholdende læsning :)
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 10:03 #11
Den kan sagtens afvikle de spil der er på markedet i dag :D