Avatar billede nksdk Nybegynder
11. februar 2007 - 19:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nokia Software Updater , hvad gør jeg?

Hej

Andre fora har anbefalet mig at spørge herinde, da de ikke kan hjælpe:

Min N73 skal opdateres med nyt software, hvilket Nokia jo har givet mulighed for, at man selv kan gøre med bl.a. denne model. Det kræver download og installation af en Nokia Software Updater. Det program har jeg hentet og installeret, og nyeste version af Nokia PC Suite er også på plads.

Jeg tilslutter min telefon og går i gang, men hver gang Nokia Software Updater skal starte op, kommer den ikke længere end til 'Starter program...' eller 'Starting application...' (jeg har prøvet flere sprogversioner).

På nettet ses, at mange verden over har dette problem, men tilsyneladende er der ligeså mange forskellige løsninger. Jeg har forsøgt at disable antivirus, firewall og alt muligt andet tænkeligt og utænkeligt, men intet hjælper - også specifik tilladelse i min firewall har jeg lavet uden gevinst.

Jeg kører XP sp2 - med alle opdateringer - Bullguard Internet Security pakken og trådløst net. I firewall'ens log kan jeg se, at connection fra Nokia Software Updater tillades af såvel remote som local host for derefter i samme sekund (næsten) at blive closed igen.

Jeg kan nævne, at jeg nogle steder på nettet er stødt på forslag om at disable al VPN, hvad det så end indebærer?

Kan I hjælpe vil jeg blive kisteglad - på forhånd tak for, at I i hvert fald forsøger.

Mvh
NKSDK
Avatar billede jacla Nybegynder
11. februar 2007 - 20:10 #1
Et hurtigt bud, tast "Ctrl ALT DEL på en gang, se fanebladet => jobliste => Processer og se hvilket program der bruger flest resourer.

Det kan være en konflikt mellem 2 programmer.

NB! har du prøvet at reinstalerer programmet Nokia PC Suite ???

vh Jacla    C",)
Avatar billede nksdk Nybegynder
11. februar 2007 - 20:35 #2
Det kan du tro, jeg har - også dit fif med joblisten er forsøgt, jeg har tilmed prøvet at skyde mine processer ned en efter en for at se, hvad der eventuelt kunne konflikte, men intet har vist sig
Avatar billede jacla Nybegynder
11. februar 2007 - 21:05 #3
Har du ! eller ? i din "Enhedshåndtering"

Kablet/stiket er vel ok!!
Avatar billede nksdk Nybegynder
12. februar 2007 - 08:46 #4
Kabel og stik er OK - det kører fint med Nokia PC Suite. Og jeg har ingen problemer i min enhedshåndtering - også Tjenester er checket, og alle berørte kører, som de skal.
Avatar billede nksdk Nybegynder
12. februar 2007 - 20:15 #5
Jeg har løst problemet: 2 PC'er på et trådløst net giver problemer - den ene skulle have været taget ned, men var det altså ikke.

En omdøbning af den ene og vupti - updateren kører upåklageligt
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester