Avatar billede mrssanta Nybegynder
11. februar 2007 - 19:36 Der er 9 kommentarer

jeg har virus "hjælp"

jeg har fået en virus hvor at der er to ikoner på proceslinjen der poper op med system alert hele tiden hvad gør jeg
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. februar 2007 - 19:49 #1
Det er ikke spyAxe vel?
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
11. februar 2007 - 19:49 #2
du skal hente et program der hedder avg
her er et link.
http://free.grisoft.com/doc/5390/lng/us/tpl/v5#avg-anti-virus-free
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. februar 2007 - 19:50 #3
start med at slå systemgendannelse fra (højreklik på denne computer -> egenskaber -> systemgendannelse -> fjern fluebenet i "aktiver systemgendannelse")

Herefter vil jeg tro at de fleste virusprogrammer kan fjerne den "lille" sag.

Dog kan noget ala SpyAxe drille.
Avatar billede mrssanta Nybegynder
11. februar 2007 - 22:24 #4
hej igen jeg prøvede avg og fik fjernet 3 viruser men der var stadig 1 virus "admin.dll" og infectionen er en irc/backdoor.flood den bliver ikke "healed" der er en error siger den
Avatar billede freekyzone Nybegynder
12. februar 2007 - 07:19 #5
Det lyder som nimda-virus :-(

Nimda
This name ("admin? backwards) refers to an "admin.DLL" file that, when run, continues to propagate the virus. Nimda probes each IP address within a randomly selected range of IP addresses, attempting to exploit weaknesses thatare known to exist in computers with Microsoft's Internet Information Server.

Den ville jeg ex. bruge BitDefender til at fjerne den med.
- det har jeg før gjort.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
12. februar 2007 - 07:20 #6
Ellers, så start op i fejl-sikret tilstand, og kør anti-virus-programmet.
Avatar billede nva Praktikant
12. februar 2007 - 08:53 #7
Følg denne vejledning http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede nva Praktikant
15. februar 2007 - 10:21 #8
Respons?
Avatar billede mrssanta Nybegynder
12. april 2008 - 11:24 #9
Sorry guys - har ikke været her længe men prøver at rydde op - smid et svar så får I points

Lene