Avatar billede logiq Nybegynder
11. februar 2007 - 16:52 Der er 1 kommentar

Infrastruktur til datacenter

Hej,

Vi skal lave et nyt setup i et datacenter.

Jeg har lavet følgende diagram:
http://www.logiq.dk/2-net-small.jpg

Det jeg gerne vil have er redundant firewall foran serverne. VLAN's skal opdele vores egne servere fra kunders, og kundernes servere skal også være adskildte fra hinanden.

Jeg forestiller mig at 2 stk. ISA-servere skal stå for firewall-delen.

Der skal sættes et iSCSI baseret SAN op, som skal levere storage til vores egne servere, samt evt. kunders efter behov.

Jeg forestiller mig at back-end nettet og SAN'et kan dele switche og netwærk?!?

Det jeg gerne vil have er et ud på hvordan det bør sættes op, netværk, komponenter, m.m.

Er mit bud helt ud i hampen?

Kan det gøres smartere, bedre, sikrere, bedre ydende...kom endelig med forslag...

På forhånd tak!

Ulrich
LogIQ
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2007 - 18:23 #1
forslår mere end 1 DC, og så skal du nok gøre klart om du har behov for yderligere DNS servere.

Netværket kan du komme ud over ved at lave custom subnetting, men det er du vel klar over.