Avatar billede kenneth0j Nybegynder
11. februar 2007 - 14:53 Der er 14 kommentarer

Gøre billed stort

Hej jeg leder efter et program der kan gøre et lille billede / logo stort og uden at det bliver hakket men helt lige så man kan skære det på en folie skære.

Fx. et billde på 5x5 cm skal laves til en plakat på 5x5 m men hvis man køre det billed op i 5x5 m så bliver det kantet og så kan man ikke skære det. så kan man få lavet det i en høj opløsning så man kan tag det i 1x1mm og op til 100x100m uden der ændre noget på kvaliteten

Nogle der kan hjælpe med et program eller noget som kan gøre dette?
Avatar billede hcma Novice
11. februar 2007 - 14:58 #1
det kommer helt an på billedet.
hvis det er en enkelt stregtegning er der en chance for at det kan traces i Illustrator og så laves til vektorgrafik, som skaleres uden tab og med skarpe kanter.
må vi se billedet ?

du er velkommen til at maile billedet til mig, hvorefter jeg vil uploade det så alle kan deltage.  (hcma(snabel_a_tegnet)hcma.dk
Avatar billede kenneth0j Nybegynder
11. februar 2007 - 15:13 #2
har mailet til dig
Avatar billede hcma Novice
11. februar 2007 - 15:21 #3
det ligger her:
http://www.hcma.dk/kenneth_logo.htm
(kan ikke selv deltage da, jeg desværre ikke har adgang til IllustratorCS2)
Avatar billede kenneth0j Nybegynder
11. februar 2007 - 15:25 #4
man kan man lave det i Illustrator?
og hvis hvordan gør man det ved du det?
Avatar billede hcma Novice
11. februar 2007 - 15:46 #5
det kan laves i Illustrator.
man åbner billedet deri og benytter så track & trace funktionen.
Avatar billede coderdk Praktikant
11. februar 2007 - 16:24 #6
Du kan også prøve InkScape som er gratis: http://www.inkscape.org/
Avatar billede coderdk Praktikant
11. februar 2007 - 16:24 #7
(Med mindre selvfølgelig at du HAR Illustrator!)
Avatar billede kenneth0j Nybegynder
11. februar 2007 - 16:51 #8
jeg har Illustrator er der et sted jeg kan læse hvordan jeg skal gøre eller er det lige til?
Avatar billede hcma Novice
11. februar 2007 - 16:59 #9
prøv hjælpefunktionen og søg på trace
Avatar billede kenneth0j Nybegynder
11. februar 2007 - 17:04 #10
ok tak
Avatar billede spe Nybegynder
11. februar 2007 - 23:59 #11
Åben billedet i Illustrator CS2. Vælg Object->Live Trave->Tracing Options (objekt->dynamisk vektorisering->vektoriserings indstillinger. I dialogboksen indstiller hvordan du vil have det optegnet Men der er grænser for hvor meget du kan rette op på. Generelt set kan man ikke forstørre pixelgrafik så meget som du gerne vil.

Når det er logoer er den bedste løsning selv at rentegne det i Illustrator.
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. februar 2007 - 16:54 #12
Det skal laves til vektor hvis det skal skæres på en folie-skærer.
Gem som EPS, version 8. Så sikrer du at selv ældre software kan læse den :)

Desuden er logoet så simpelt at det er lettere at tegne oven på i Illustrator - altså uden at trace. Og det giver et langt bedre resultat.
Avatar billede hcma Novice
13. februar 2007 - 22:29 #13
jeg sletter uploaden igen
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. februar 2007 - 10:39 #14
Og man må jo sige det minder meget om Toyotas logo - så hvis nu man starter med at gå ud fra det http://www.logotypes.ru/list_e.asp?Form=1&search=toyota&x=0&y=0