Avatar billede bemula55 Nybegynder
11. februar 2007 - 14:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mystisk fejl i Access

Hej

Jeg sidder fra tid til anden og udvikler lidt forskellige Access databaser.

Jeg har tidligere lavet databasen AAA som har fungereret fint og bliver brugt næsten dagligt

Pludselig da jeg åbner den her i dag får jeg en fejl fordi jeg bruger ... format(Tal,'000')..." i min SQL. Og det er alle steder jeg bruger Format den går galt. Det mystiske er at jeg godt kan bruge funktionen ovre i andre MS Access databaser

Efter at have siddet lidt begynder den også at sige "Katastrofal fejl..." når jeg åbner, og henviser til en SQL-streng i min kode...

Det skal pointeres at jeg ikke har ændret i AAA (har også prøvet at åbne min bakup og den har samme problem).

Hvad kan årsagen være. Jeg formoder det er noget softwaremæssigt, men kan ikke lige greje hvorfor det så virker i alle de andre DB's... Jeg har i weekenden siddet og afinstalleret lidt programmer for at frigøre plads, men mener ikke jeg har fjernet noget der kunne have med Access at gøre..

Jeg har prøvet at konvertere til nye versioner, og reparere men alt forgæves... Please help me..
Avatar billede terry Ekspert
11. februar 2007 - 14:21 #1
sound like you have a missing reference.
Tools + References in code view
Avatar billede bemula55 Nybegynder
11. februar 2007 - 14:32 #2
Jeg har tjekket og det er helt ens i AAA og min testdatabase... Der er fem referrencer krydset af
Avatar billede mugs Novice
11. februar 2007 - 15:54 #3
Et par forslag:

1. Er der nogle referencer ud for hvilke der står "MISSING"?

2. Åbn en ny tom database og i menuen Filer > Hent eksterne data og importer alle objekter.
Avatar billede bemula55 Nybegynder
13. februar 2007 - 22:20 #4
Importen til en ny database virkede

Smid et svar mugs og pointene er dine
Avatar billede mugs Novice
14. februar 2007 - 08:05 #5
Fint det fungerer - Tak for point :o)