Avatar billede younk-dk Nybegynder
11. februar 2007 - 14:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

iframe scrolled

Hey, meget simpelt spørgsmål.

Jeg har et iframe på 300x300.. hvis jeg fx sætter det til at vise exp.dk kan jeg så gøre sådan at iframet allerede er scrollet 500 px ned på siden?
Avatar billede younk-dk Nybegynder
11. februar 2007 - 15:01 #1
currentposision evt noget css... ved bare ikke hvordan.
Avatar billede younk-dk Nybegynder
12. februar 2007 - 12:32 #2
Det kan måske ikke lade sig gøre?
Avatar billede umle-keera Nybegynder
12. februar 2007 - 16:18 #3
Hvis siden der vises i iframen ikke ligger på det samme domæne som siden der indeholder iframen, så kan du intet stille op. Dette er indbygget cross site scripting beskyttelse.

Hvis de begge ligger på samme domæne så kan du lave noget med document.body.scrollTop = 500;
Avatar billede younk-dk Nybegynder
17. februar 2007 - 00:02 #4
Hvad så hvis siden ikke er Cross site scripting beskyttet.. Hvordan gør jeg det så i praksis?
Avatar billede umle-keera Nybegynder
21. juli 2008 - 11:54 #5
Det er browseren der beskytter mod cross site scripting beskyttet. Hvis du opdager en situation hvor den ikke er, så har du fundet et sikkerhedshul. Den slags skal rapporteres og lukkes omgående.