Avatar billede cars Nybegynder
11. februar 2007 - 11:23 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke finde min trådløse internet forbiondelse

Hej Eksperter.
Jeg sidder ved en computer som vi skal koble op til trådløst netværk. Igår skrev den at den skulle bruge en netværksnøgle, så vi formaterede maskinen her til formiddag for at se om det kunne hjælpe. Nu er problemet bare at vi ikke kan finde en trådløs forbindelse længere.. vi har:
1: Windows sp2
2: Vi har derefter været inde i netværksteder. Vi kan finde den faste internet forbindelse, men den trådløse figurere ingen steder. Vi har slået firewall og virus programmerne fra for at se om de kunne blokere. Hvad kan vi gøre??
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2007 - 11:36 #1
det er vel ikke fordi at SSID er disabled på routeren ? (i så fald vil den nemlig ikke være synlig)
Avatar billede Skoven Praktikant
11. februar 2007 - 11:43 #2
Har du indstalleret driver til det trådløse netkort?
For hvis du ikke kan se det trådløse netværkskort i netværksforbindelser kunne det jo godt tyde på at det ikke er indstalleret (eller aktiveret).
Har du kigget i enhedshåndtering?
Avatar billede cars Nybegynder
11. februar 2007 - 11:56 #3
Jeg prøver lige begge ting.. Det kunne umiddelbart godt være det der var problemet... Hvordan tjekker jeg om SSID er disabled på routeren??
Avatar billede cars Nybegynder
11. februar 2007 - 12:03 #4
Jeg finder et netværkskort i enhedshåndtering og det er aktiveret... Min internetforbindelse er også synlig nu. Men der er ingen ip adresse eller andet tilknyttet, kan det ikke være noget af problemet?
Avatar billede Skoven Praktikant
11. februar 2007 - 12:15 #5
Hvis routeren har DHCP (tildeling af ip-adresse) burde du bare koble dig til, og automatisk modtage ip-adresserne.
Kan du "se" din trådløse router på comp.?

Kan du kun se 1 netværkskort eller 2 (kabel og trådløs)?
Avatar billede cars Nybegynder
11. februar 2007 - 21:25 #6
Jeg manglede nogle filer til netværkskortet, efterfølgende kunne jeg bare få den til det... Men send lige et svar til mig, så er der point på vej, tak for hjælpen!
Avatar billede Skoven Praktikant
12. februar 2007 - 15:33 #7
Det var så lidt...
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2007 - 15:46 #8
hvis du kunne bruge noget af det jeg skrev,