Avatar billede cheshire Nybegynder
11. februar 2007 - 10:44 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

lave sin egen netværkskabel.

hejsa.

jeg skal til og lave et netværkskabel for en og mangler en guide til hvordan jeg gør det.

kablet skal i den ene ende have et rj45 stik og i den anden ende skal den have et rj11 stik er der nogen som kan hjælpe med en guide til dette? og hvis muligt vil jeg osse gerne have en guide på alle øvrige muligheder af computer kabler, men vigtigst er den beskrevne.

på forhånd tak
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
11. februar 2007 - 10:50 #1
Når du har RJ11 i den ende, hvad skal den så tilsluttes ?

Normalt har man jo RJ45 i begge ender.
Avatar billede perj Nybegynder
11. februar 2007 - 10:51 #2
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
11. februar 2007 - 10:57 #3
Avatar billede cheshire Nybegynder
11. februar 2007 - 11:01 #4
hej igen.

jeps, jeg er godt klar over at man normalt har samme type stik i begge ender men efter ham makkerens beskrivelse så skal han i adapteren ved tlf. stik bruge en rj11 og ved adsl modemmet skal han åbenbart bruge en rj45 stik.

mente selv det lød underligt men ville ikke benægte det og derfor mit ??? herinde.

jeg kigger lige på div. link
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
11. februar 2007 - 11:02 #5
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. februar 2007 - 11:06 #6
Så er det vel ikke et netværkskabel, men blot et telefonkabel ;)
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
11. februar 2007 - 11:06 #7
Hvis du "kun" skal kører 10 Mbit så er 4 ledere også nok, altså 2 trådpar. Alle 8 ledere kommer først i brug ved 100 Mbit eller man anvender kablerne til andet end Ethernet kommunikation.

Så RJ11 til RJ45 kan godt lade sig gøre.
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
11. februar 2007 - 11:11 #8
Hvis du anvender et alm. telefonkabel med RJ11 i begge ender, så kan det godt monteres i et RJ45-"hunstik".

Et trådpar på de to midterste ben og et trådpar på benene lige "uden om". D.v.s.

RJ45 trådpar "1" på ben 4 og 5
    trådpar "2" på ben 3 og 6

Se nogle af ovenstående links.
Avatar billede cheshire Nybegynder
11. februar 2007 - 11:13 #9
når det kun er et tlf. kabel jeg skal lave eller bruge er der så en guide til det et sted
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
11. februar 2007 - 11:22 #10
Godt link til netkabler: http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php

Et alm. telefonkabel anvender ben 2,3,4 og 5 i et RJ11 stik. Ben 1 og 6 er der ikke, eller anvendes ikke.

Ben 2 og 5 er det ene par og 3 og 4 det andet par.
Avatar billede cheshire Nybegynder
11. februar 2007 - 11:47 #11
jeg takker mange gange for den hurtige respons