Avatar billede dehaas Nybegynder
10. februar 2007 - 23:19 Der er 8 kommentarer

Meget underligt CSS-problem

Hej,

Var lidt itvivl om tråden hører hjemme her, men nu prøver jeg.

Jeg er netop stødt på det underligeste css-problem, jeg har følgende kode:

Whatever.aspx:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Untitled 1</title>

<style type="text/css">
html,body{
    margin:0;
    padding:0;
    height:100%;
    background-color:orange;
}

#test {
    width:100px;
    height:100%;
    position:relative;
    background-color:gray;
    margin:0 auto;
    }
</style>

</head>

<body>

<div id="test">test</div>

</body>

</html>

Ser jeg denne side med IE (7.0) får jeg en grå div i midten, med en højde på 100% (som forventet), men ser jeg den i firefox har den kun linjens højde.

Det der nu fik mig til at ligge tråden under asp.net og ikke css, er at når jeg laver eksakt samme styles i en standard html-fil, får jeg 100% højde i både IE og FF. Håber i kan hjælpe.
Avatar billede coderdk Praktikant
11. februar 2007 - 03:14 #1
Øh hvilken Firefox? Det virker hos mig, de ser ens ud i Firefox 2, IE7 og IE6...
Avatar billede dehaas Nybegynder
11. februar 2007 - 21:19 #2
Jeg testede med firefox 2.0.0.1, på windows vista.
Avatar billede coderdk Praktikant
11. februar 2007 - 21:30 #3
Prøv at smide min-height: 100%; i #test - Jeg forstår ikke lige hvorfor det ikke virker hos dig - Måske er der forskel fra min 2.0 til din 2.0.0.1... Jeg bruger heller ikke en standard firefox men en custom built af mmoy, med User-Agent'en: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.1) Gecko/20061025 BonEcho/2.0 (mmoy CE K8C-X01)
Avatar billede dehaas Nybegynder
11. februar 2007 - 21:45 #4
Prøvede at sætte min-height:100%; på #test, men får stadig samme resultat :(
Avatar billede xguy Nybegynder
14. februar 2007 - 13:10 #5
Der skulle ikke være nogen forskel fra Firefox 2.0 til 2.0.0.1, da det er en sikkerhedsopdatering, og ikke en opdatering der har noget med renderingen at gøre.

Forskellen som du nævner tilsidst mellem en statisk HTML side og en tilsvarende side under ASP.NET, er naturligvis at du har et <form> tag lige efter <body> på en ASP.NET side. Har du også lavet et <form> tag på en statiske HTML side?

Du skal nok ind i dit stylesheet og skrive: form {height: 100%;
Avatar billede dehaas Nybegynder
19. februar 2007 - 09:52 #6
Beklager det sene svar.

Nej, jeg havde godt nok ikke et form-element i min html-fil. Selvom jeg sætter height:100% på formen bliver resultatet stadig det samme.
Avatar billede dehaas Nybegynder
27. august 2007 - 18:48 #7
Hovsa, har vist glemt at få lukket dette spørgsmål, beklager. Jeg har i mellemtiden fået løst problemet. Smid endelig et svar begge to, så kan i få lidt point for indsatsen :)
Avatar billede coderdk Praktikant
27. august 2007 - 21:23 #8
:)