Avatar billede tni Juniormester
10. februar 2007 - 21:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Extern harddisk via ethernet og medadgang via web.

Er der nogen som har købt en HD med tilgang via ethernet og hvor man kan få adgang til filerne ude fra internet. FTP server.
jeg har set på www.shg.dk/p/240430 men er ikke sikker på om man kan tilgå filerne ude fra.
Eller er der nogen som har erfaring på tilsvarende model.
Avatar billede thov Forsker
10. februar 2007 - 23:30 #1
Jo, kobles den til en router, kan filerne på den læses udefra.
Du skal bare ha' en IP-adresse som ikke pludselig ændres, for så ryger forbindelsen.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. februar 2007 - 00:43 #2
bemærk at den er uden harddisk
jeg har prøvet forskellige harddiskkabinetter, og holder mig til synology. den er lidt dyrere, men jeg ved det virker.
adgang udefra foregår via ftp som du skriver. ulempen ved dem jeg plejer at sætte op er at ftp-brugere er de sammen som til almindelig fildeling. det betyder at alle brugere har adgang til alle filer udefra.
jeg ville satse på den fra plextor, da den har indbygget harddisk og kun koster 150 mere og så har den fra netgear vist heller ikke fået de bedste anmeldelser.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. februar 2007 - 00:49 #3
du skal i hvert fald drible langt uden om den her
http://www.argosy.com.tw/product-detial.php?prod_id=35
mener den også sælges under navnet samsung
den har jeg haft mange probs med (det eneste gode ved den er at fildelingsbrugere og ftp-brugere administreres hver for sig .... lige tragikomisk
Avatar billede tni Juniormester
11. februar 2007 - 10:27 #4
Nu skriver du Plextor. Jeg skal mest bruge den til at afspille musik fra og da jeg har 4 computere i nætværk så er den anmeldelse på http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=159687 ikke den bedste. Har du oplevet samme.?
Avatar billede tronic_ Nybegynder
11. februar 2007 - 13:38 #5
jeg købte denne http://www.synology.com/enu/products/DS101serise/index.php efter at have prøvet 4 stk af argogy's gik døde. (de holdt mellem 2 til 3 uger)
Den fra synology har bare virket i ca. 1år nu.
Avatar billede tni Juniormester
11. februar 2007 - 13:53 #6
Hej tronic

Den ser lovende ud. Kan du så ikke lige sende et link til hvor den er til at købe for jeg kan ikke finde den på edbpriser.
Avatar billede tronic_ Nybegynder
11. februar 2007 - 14:47 #7
Avatar billede tni Juniormester
11. februar 2007 - 20:40 #8
har nu besluttet produktet men der er nu fler spørgsmår. Der er 101 og  106 i flere udgaver. jeg skal bruge den som server til musik bag min router og til at få adgang til mine billeder via nettet når jeg er hjemmefra.
Den skal have så stor disk som muligt.
hvilken en skal man købe? 101 eller 106 model e/j
Avatar billede tni Juniormester
11. februar 2007 - 20:47 #9
Lige en ting til

Jeg kan se at man selv skal købe den hd som man vil bruge. hvor stor disk kan den tage.
Avatar billede tronic_ Nybegynder
11. februar 2007 - 22:52 #10
Jeg har ikke prøvet det med musik, men mine billeder redigere jeg fra min 101J uden problemer.
Hvis jeg skulle købe idag, blev det en DS-106e, da den køre med Gigabit lan og SATA.

DS-101J = 3.5” IDE  X1, LAN 10/100 Mbps X1.
DS-106e = 3.5” SATA X1, LAN Gigabit X1, Fan X1.
DS-106j = 3.5” IDE  X1, LAN Gigabit X1.

En liste over de hd som de har testet
http://www.synology.com/enu/support/help-page.php?q_id=130
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. februar 2007 - 03:07 #11
mht anmeldelsen så går det nærmere på det trådløse netværk og ikke på harddisken
det der kan tale mod synology er at den er dyrere, og at du skal sikre dig at der kun benyttes sikrede brugerprofiler (guest skal fjernes fra brugergruppen) da du ellers har en åben harddisk på internettet
for synology taler at du får er kanon produkt.
jeg har både kørt film og musik fra synology, og det er helt fint
Avatar billede tni Juniormester
12. februar 2007 - 03:12 #12
Takker Alle for hjælpen. Snupper lige ned fra hylden.
Avatar billede tni Juniormester
15. februar 2007 - 22:19 #13
Så er den købt men jeg mangler en hd til den.
hvad har I købt af størelse og mærke.
Hvor stor disk kan den håndterer?
Avatar billede tronic_ Nybegynder
18. februar 2007 - 16:10 #14
Tja. synology skriver at "we recommend you to use hard drives from Western Digital."

Men jeg har en 200Gb. seagate i min og det funker fint til mig og mine billeder.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
18. februar 2007 - 17:36 #15
jeg bruger kun seagate, so far no prob
Avatar billede tni Juniormester
02. juni 2011 - 15:15 #16
ikke nogen brugbart svar.