Avatar billede pss1 Nybegynder
10. februar 2007 - 14:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er Symantec et bondefangerfirma?

Jeg købet Norton System Works lige inden jul og har mere end 200 dage tilbage af abonnementet. Jeg har lige indstalleret Vista, og ville så have Norton ind på maskinen igen, det kunne ikke lade sig gøre, derfor prøvede jeg at finde en løsning på Symantecs hjemmeside, de henviste til at købet System Works 2007, er det ikke bare formeget?

mvh

PSS
Avatar billede intenz Novice
10. februar 2007 - 15:31 #1
Jo, det er det.

Men hvis der ikke står på produktet at det er kompatibelt med Vista, tror jeg desværre ikke der er så meget at gøre.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2007 - 15:46 #2
Udfra hvad Norton System Works gør og hvilke områder der er ændret fra XP til Vista,
så overrasker det ikke mig at en Norton System Works til XP ikke fungerer på Vista.

Derfor er det naturligvis stadig lidt surt for dig.

Måske skulle du køre XP i 200 dage og så opdatere til Vista.
Avatar billede yxos Nybegynder
12. februar 2007 - 08:55 #3
Nej nu må I altså holde op!
Hvis du køber en Opel, og derefter noget tilbehør til den, så forventer du vel heller ikke at tilbehøret nødvendigvis passer, hvis du skifter din Open ud med en Ford, vel?
Avatar billede pss1 Nybegynder
12. februar 2007 - 09:04 #4
Det var da en mærkværdig sammenligning yxos kommer med. Andre firmaer sørger for at der kan hentes en patch til softwaren, Symantech har et produkt der kan køre med Vista, så det skulle være en smal sag for dem, at lægge en sådan patch på deresa hjemmeside.
Avatar billede raws Nybegynder
12. februar 2007 - 09:34 #5
Norton System works fungerer på alle operativ systemer efter windows 2000. System works virker derfor på vista da vista bare er en viderudvikling af XP
Avatar billede arne_v Ekspert
12. februar 2007 - 15:08 #6
nix

og hvis du havde fulgt lidt med i Vista debatten ville du vide at Symantec
har brokket sig hoejlydt over aendringerne i Vista som de mente generede
deres produkter

alle anti-virus firmaerne har mig bekdnt maatte release nye versioner/opdateringer
med Vista support
Avatar billede pss1 Nybegynder
15. februar 2007 - 01:01 #7
Symantec svarede aldrig på min mail, så jeg ringede til dem i dag.

efter ½ time havde vi fundet en løsning.

Der kommer en patch til Norton System Works, men først i næste måned. Jeg kan jo ikke vente med at beskytte min PC til de får lavet opgraderingen, men de sendt mig så en kode til Norton Internet Security og min maskine spiller så nogenlunde igen.

Overvejer du at køæbe Vista, så vil jeg anbefale dig at vente ½ år, der er masser af drivere der endnu ikke er lavet. Programmet er lækkert, men det er som at købe en splinterny bil, men det fjerde hjul bliver først leveret senere :-(
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2007 - 22:59 #8
tid at få afsluttet her ?
Avatar billede pss1 Nybegynder
19. marts 2009 - 15:31 #9
Ja det må det værer