Avatar billede schebye Nybegynder
27. maj 2001 - 02:03 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Støjdæmpning

Jeg har netop samlet en pc med flg. spec

amd duron 750 mhz
A7v133 bundkort
256 mb ram
coolermaster cpu køler
aopen hq45 kabinet med 235w psu

Mit problem er, at jeg er ved at blive VANVITTIG over den larm der kommer fra min pc, hvad kan jeg gøre ?!

Avatar billede well_r Nybegynder
27. maj 2001 - 02:06 #1
fjerne blæseren :)
Avatar billede parazite Nybegynder
27. maj 2001 - 02:07 #2
Du kunne starte med at hoppe herind:
http://www.noisecontrol.dk/kabinett.htm
og herind:
http://www.noisecontrol.dk/andet.htm

Det er det bedste du får til lyddæmpning. :)
Avatar billede dinoman Nybegynder
27. maj 2001 - 10:54 #3
Der findes flere løsninger til at dæmpe støjen fra en computer.

Cpu-køler, strømforsyning, kabinet er de 3 ting du i hvert fald skal tage med i dine overvejelser hvis du ikke vil have høreskade senere i livet:).

Noise Control er faktisk de eneste jeg kender som arbejder professionelt med støjdæmpning.
De sælger både kabinetter, cpu-kølere, og strømforsyninger.

Du kan vist nok også få nogle gummiophæng til dine harddiske, så vibrationerne ikke larmer i kabinettet.

Hold modet opppe, så vidt jeg har forstået skal Tbird cpuere køles en del mere, end Duron.
Avatar billede schebye Nybegynder
28. maj 2001 - 00:47 #4
Well r > man forsøger nok at være sjov ...
Parazite > yes - far har været hos at computing og det er da klart en mulighed

Er der nogen der har nogle erfaringer med Noise Control produkterne ?
Avatar billede cny Nybegynder
28. maj 2001 - 10:38 #5
Få en Noise Control Silverado som ifølge en test af ca. 46 blæsere fik en 2. plads i støjniveau 37db og 3. plads i temperatur 38 grader ved test med en 1.000 Mhz Athlon (se test på nedenstående link).
http://www.hardwaretidende.dk/hard/stories.php?story=01/05/22/1386173

Mit næste kabinet bliver et Noise Control med CD-låge (kabinet med støjdæmpnings måtter, støjsvag PSU på 350 watt og låge til CD-drev mv. for at kunne lukke for støjen fra roterende CD\'er mv.).
Se eventuelt på www.webconsult.dk for mere info.
Avatar billede peter_m Nybegynder
28. maj 2001 - 11:14 #6
Du kan også støjdæmpe dit kabinet...det har jeg f.eks gjort.

Gå ned i haraldnyborg og køb 4 plader 4milimeter asfalt støjdæmpning passer til bil m.v. koster 149.00 eller der omkring.

computeren kommer til at veje ca. 10kg mere men utroligt meget støj forsvinder.

Du piller alt ud og putter dette selvklæbende asfalt på siderne i kabinettet meget nemt.

Dette er et alternativ til alt det andet støjdæmpning
Avatar billede well_r Nybegynder
29. maj 2001 - 10:02 #7
Schebye > Ey.. sorry hvis min humor lugter :o)
hehe :o)