Avatar billede gisan1000 Nybegynder
09. februar 2007 - 08:39 Der er 28 kommentarer

Kender I Zartego

Jeg har fundet denne pc, men har aldrig hørt om Zartego før og vil gerne høre jeres mening.

http://www.zartego.com/shop/default.asp?setlng=26&productid=SW2%2D23081

Jeg havde tænkt på at købe en Zepto 6214w, men man får vist mere for pengene ved køb af denne Zartego....

Jeg skal bruge pc'en til AutoCad og ADT 2006/2007.

Hvad er jeres mening?
Avatar billede jacla Nybegynder
09. februar 2007 - 09:13 #1
Zartego er et meget nyt firma. Det så startede i 2006, så det har ikke været længe på markedet. Alligevel har det formået at opbygge et sortiment af trådløst netværk PC stationær / bærbar.

Jeg ville nok vælge en bærbar med Intel Core Duo 2 CPU

Du kan læse mere om produkterne og firmaet her:

http://www.laptopworld.dk/LaptopCPU.php
http://www.laptopworld.dk/Basal%20information.php
Avatar billede gisan1000 Nybegynder
09. februar 2007 - 10:06 #2
Har begge ikke Intel Core Duo 2 processor?  :-)
Avatar billede jacla Nybegynder
09. februar 2007 - 10:20 #3
Zartego kører med Pentium AMD og Centrino Duo, efter hvad jeg læste under CPU i linket.

Men vil gerne se nærmere på det senere i dag.
Avatar billede jacla Nybegynder
09. februar 2007 - 10:22 #4
Jo det står jo på linket du satte ind (Intel Core 2 Duo T5600 1,83)

Du har ret :))
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. februar 2007 - 10:23 #5
Det er måske ikke optimalt at købe en computer med onboard gfx hvis du skal lave noget avanceret i autocad.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. februar 2007 - 10:25 #6
Det mest optimale ville være enten et FireGL eller et QuadroFX kort
Avatar billede jacla Nybegynder
09. februar 2007 - 10:25 #7
NB! Der vel garanti og retur ret på den, så jeg ville ikke være bange for at prøve den ;)

Den må jo have nogle kvaliteter, ellers ville den nok ikke være på markedet
Avatar billede jacla Nybegynder
09. februar 2007 - 10:36 #8
Avatar billede huset Praktikant
09. februar 2007 - 10:40 #9
Pentium M er en del af Centrino - jacla ;D

FireGl og Quadro koster en formue, og skal ikke anbefales medmindre du virkelig arbejder med tunge CAD renderinger osv.

Fra en tråd jeg tidligere deltog i

Mit råd til dig skal være pas på at du ikke skyder over målet, de dyre grafikkort får du meget tvivlsomt gavn af (men det skal jo være dit valg).

Du vil sansynligvis aldrig komme til at arbejde med 3D i autocad, da det rent effektivitetsmæssigt for længe siden er sejlet agterud af de nye parametriske cad-systemer så som Inventor, Solid Edge og Catia mm.
Autocad kan ved meget store konstruktioner i 3D godt stille visse krav til grafikkort, RAM samt processor.

Parametriske cadsystemer som f.eks Inventor savner sjældent grafiske ressourcer,men derimod RAM og processorkraft. Når man konstruerer i Inventor bliver hele konstruktionen defineret via et ganske alm. Excel regneark og det er her beregningerne foregår, og ikke i grafikprocessoren, og derfor kan det godt lette arbejdet athave lidt ekstra RAM F.eks. 1GB.
Så det arbejde grafikkortet skal levere er bare et billede som allerede er defineret og beregnet at CPU'en.
Avatar billede huset Praktikant
09. februar 2007 - 10:43 #10
http://www.eksperten.dk/spm/760150

Er du ikke ved at spørge her ?
Avatar billede jacla Nybegynder
09. februar 2007 - 11:05 #11
huset => det er rigtigt, min fejl :))
Avatar billede jacla Nybegynder
09. februar 2007 - 11:16 #12
gisan1000 det er ca. 1/3 af dine point du har ude!

http://www.eksperten.dk/spm/760150  (200 point)
http://www.eksperten.dk/spm/761466#rid6627897  (200 point)

Det bliver "lidt" dyrt for dig, med mindre du selv tager dem hjem.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. februar 2007 - 11:45 #13
Du kan faktisk få laptops med FireGL helt nede omkring 8500kr, laptops med QuadroFX starter ved 6999.00kr. Men som huset er inde på er det måske overkill hvis du ikke laver nogen virkeligt tunge sager.
Avatar billede huset Praktikant
09. februar 2007 - 11:53 #14
Drgonzo - Enig, og vi har lige testet en med omtalte kort. Vil bare fraråde dette kort medmindre det er hardcore nødvendigt.

FireGl 5200 chippen alene - til laptops, koster en bondegård. Jeg har arbejdet sammen med folk der levede af CAD arbejde, og de havde heller ikke brug for den.
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. februar 2007 - 12:25 #15
Ja GL5200 og 5250 er nogen pænt dyre fætre :)
Avatar billede huset Praktikant
09. februar 2007 - 12:29 #16
Ja, total groteske priser!
Avatar billede gisan1000 Nybegynder
09. februar 2007 - 14:31 #17
Hej og tak for alle jeres indlæg. Jeg læser til bygningskonstruktør og skal derfor bruge maskinen til at tegne 2d men også 3d med overflader/renderinger etc.

Vil I tro at det grafikkort, der sidder i hhv. Zartego'en og Zepto'en kan klare dette?

Er der ingen, der kender mere til Zartego?
Fx. har jeg læst på laptopworld.dk at Zartego's kabinet skulle være af meget ringe kvalitet.

Kan nogen bekræfte dette og er det noget man lægger mærke til, når man som jeg ikke er så vanvittig kyndig  :-)

Der er jo ikke den store prisforskel på Zepto's og Zartego's, så hvis det er værd at købe et bedre kabinet, vil jeg naturligvis gerne give de ekstra penge for det.

Jeg kunne bare forestille mig, at de 15,4" (Zartego) var rare at have i længden, selvom jeg godt nok helst vil have en så mobil bærbar som mulig (Zepto).

Det skal dog siges, at jeg har en ekstern skærm hjemme, så det bliver kun i skolen, jeg skal "døjes" med 14,1".

Hvis I har andre forslag til en mulig pc, vil jeg også meget gerne høre fra jer.
Avatar billede jacla Nybegynder
09. februar 2007 - 15:22 #18
Hvis du vil have en rubust bærbar, er IBM toppen, Min gamle T43 kunne jeg stå på uden den tog skade.

Men så er det også en anden pris, specielt hvis du vil have en docking station med.

vh Jan
Avatar billede gisan1000 Nybegynder
09. februar 2007 - 15:37 #19
Så robust behover den ikke at være  :-)  Jeg regner ikke med, jeg vil bruge den som skammel  :-)
Jeg havde bare læst, at Zartego skulle være lavet af noget billigt bras (kabinettet) :-)

Jeg behøver ikke en "panser" pc, men den skal heller ikke falde fra hinanden, når man kigger på den  :-)
Avatar billede jacla Nybegynder
09. februar 2007 - 15:58 #20
Det er det de stiller SP. tegn ved på http://www.laptopworld.dk/Anmeldelse_Zartego_SW1.php
Avatar billede huset Praktikant
09. februar 2007 - 16:10 #21
Deres kabinetter er ikke topkvalitet nej, men billig og ganske fin maskine
Avatar billede huset Praktikant
09. februar 2007 - 16:12 #22
kan du ikke lukke dette gisan http://www.eksperten.dk/spm/760150
Avatar billede huset Praktikant
13. februar 2007 - 13:53 #23
Tid til du smider feedback?
Avatar billede jacla Nybegynder
14. februar 2007 - 09:53 #24
si Mr. faulty
Avatar billede huset Praktikant
16. februar 2007 - 10:54 #25
Har du brug for mere support?
Avatar billede huset Praktikant
26. februar 2007 - 09:01 #26
Har du mulighed for at smide feedback i tråden?
Avatar billede huset Praktikant
27. marts 2007 - 09:46 #27
Har du brug for mere support?
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 13:46 #28
Hallo, hvad med noget respons??