Avatar billede aquafisken Nybegynder
08. februar 2007 - 22:52 Der er 11 kommentarer

Optimering til FireFox og IE7,0

Hej.
Jeg har et problem med at få min side til at se rigtig ud i FireFox 2,0 og IE 7,0. Siden ser fint nok ud i IE 6,0.
http://www.nomacrew.net <- der kan siden ses. Den grønne firkant som er udenom indholdet på siden er kun midlertidig, det er bare for at vise hvordan den hænger sammen.
Siden er bygget op med div-boxe og CSS.
Jeg håber der er en der kan hjælpe mig.
Avatar billede aquafisken Nybegynder
08. februar 2007 - 23:03 #2
Jeg har valideret min side og den er Valid XHTML 1.0 Strict! Jeg har også valideret min CSS fil, og den er også valid, så der skulle ikke være noget der heller.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 23:06 #3
nope ;) men ja FF viser den ikke særlig godt. (ved dog ikke hvor fejlen er)
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2007 - 23:06 #4
@screem_bille....Den du'er ikke dennegang

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.nomacrew.net%2F

desværre kan jeg ikke hjælpe i dag - jeg skal meget tidlig op i morgen-

Håber der kommer en anden forbi der kan se på koden
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 23:09 #5
ibtage hvad virker ikek denne gang ?
Avatar billede aquafisken Nybegynder
08. februar 2007 - 23:20 #6
ibtage - hvis du gider vende tilbage når du har tid vil det være herligt :)
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2007 - 14:47 #7
<ole>

Når man server XHTML-Strict med MIME-typen 'text/html', kommer dokumentet aldrig i nærheden af en XML-parser, men behandles i stedet som (dårlig) HTML ... og så kan det være ret ligegyldigt, om man skriver XHTML  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede aquafisken Nybegynder
09. februar 2007 - 21:25 #8
Okay, men hvad skal jeg så gøre så den kommer i nærheden af XHTML? - ændre MIME-typen til "text/xhtml" ?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2007 - 15:10 #9
Tilbage efter 'en kort' pause - kan se at du vil bruge XHTML, det har jeg ingen i'de om da jeg ikke har sat mig grundiger ind i det, fordi det endnu ikke er relevant at bruge til web-programering - bruger kun HTML/CSS
Avatar billede aquafisken Nybegynder
11. februar 2007 - 20:18 #10
Ja, men det er også iorden hvis du vil hjælpe mig med at få det lavet i HTML/CSS så ska jeg nok selv prøve at få det over i XHTML :)
Avatar billede olebole Juniormester
14. februar 2007 - 15:24 #11
aquafisken >> Nej MIMNE-typen er netop 'text/html' - hvilket gør, dine såkaldte XHTML-dokumenter bliver tolket som dårlig HTML i stedet.

Desværre er XHTML stadig blot en eksperimentel standard, som godtnok vil afstedkomme en masse fordele, når den bliver anvendelig på WWW, men sådan er det desværre langtfra idag. Prøv evt. at læse disse to:
    http://www.eksperten.dk/artikler/537
    http://www.eksperten.dk/artikler/538