Avatar billede itjokke Nybegynder
08. februar 2007 - 22:09 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

blækregnings program

Hej er der nogen der ved om der findes et program man kan lave blækregning i? man plejer jo at lave den slags i word man det er så besværligt...
Smid gerne et par link :-)

På forhånd tak.

PS. en blækregning er en opgave man for i matematik i skolen.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 22:14 #1
det skriver man da i hånden ?
Avatar billede itjokke Nybegynder
08. februar 2007 - 22:18 #2
ja men nogle gange bliver man bedt om at lave den på computeren.. bliver vi i hvert fald.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 22:23 #3
hmm ok, sådan var det ikke da jeg gik i skole ;)
Avatar billede old-faithful Praktikant
08. februar 2007 - 23:30 #4
Jeg kender en der afleverede blækregning i Excel (regneark). Det har den fordel, at der jo næsten er en indbygget "lommeregner" i ;-)
Avatar billede rynke10 Novice
09. februar 2007 - 04:04 #5
Er problemet ikke bare at kunne stille det pænt op?
I word er der noget der hedder "Equation editor", der kan man lave brøker og få det til at stå pænt. Er det sådan noget du søger mon.
Avatar billede jacla Nybegynder
09. februar 2007 - 06:14 #6
Hvis det ikke er fis, så ville jeg gøre som rynke10

http://www.ele.uri.edu/Courses/ele343/tutorials/word.equations/wordequations.html
Avatar billede bjarne-b Nybegynder
09. februar 2007 - 09:22 #7
Jeg vil klart råde dig til at bruge excel i office 2007. den er en nu funktion, som gør at man kan lave meget godt layout, og som "old-faithful" sagde, så er det jo en indbygget lommeregner, som på mange områder er meget bedre end de fleste lommeregnere som du kan tage og føle på.
Avatar billede martin_moth Mester
09. februar 2007 - 10:23 #8
Består problemet i at stille det pænt op, eller at få det regnet?

Word med eq. editor: Stillet pænt op
Excel: Regner ud, men stiller ikke pænt op
Mathcad: Stiller pænt op og regner

Men forklar hvad dit problem er
Avatar billede falster Ekspert
09. februar 2007 - 13:34 #9
Derive 6 gør vist også begge dele. Der er mulighed for en 30-dages trial:

http://www.chartwellyorke.com/derive.html
Avatar billede itjokke Nybegynder
16. februar 2007 - 15:51 #10
mit problem er at stille det pænt op.
Ved i hvor man kan hente equation til Word henne?
Avatar billede jacla Nybegynder
16. februar 2007 - 16:10 #11
Start Word => Vis => værktøjslinie => Tilpas => fanebladet kommadoer => Indsæt og vælg

equation editor.

vh Jan
Avatar billede martin_moth Mester
17. februar 2007 - 11:56 #12
Ellers

Start word
Start hjælpefunktionen
Søg på det du vil vide noget om, i dette tilfælde "Equation editor"
Vælg et passende emne, fx. "indsætte en ligning" eller "anvend Equation editor"
Følg vejledningen
Avatar billede itjokke Nybegynder
27. februar 2007 - 14:51 #13
problemet er at jeg ikke har Equation editor på min computer, alså det ligger ikke i word så er det nogen der ved hvor man kan hente det fra..
Avatar billede falster Ekspert
27. februar 2007 - 15:03 #14
Hvis ikke "Microsoft Equation 3.0" findes på listen under "Opret nyt", når du i Word vælger menuen "Indsæt", punktet "Objekt...", skal du have fat i Office-cd'en og installere det derfra.

http://teach.fcps.net/trt15/InstrTech/MicrosoftEquationEditor.htm
Avatar billede itjokke Nybegynder
27. februar 2007 - 15:35 #15
Det virker stadig ikke, den siger: "Den funktion, du prøver at benytte, er på en flytbar disk, som ikke er tilgængelig."
"Indsæt disken "Microsoft Word 2002", og klik ok."

Og den cd har jeg ikke så er der ikke et sted på nettet man kan hente det fra?
Avatar billede martin_moth Mester
27. februar 2007 - 15:49 #16
det er fordi du har valgt ikke at installere den fulde officepakke. Du skal have fat i din installations-CD
Avatar billede itjokke Nybegynder
09. marts 2007 - 16:31 #17
er der ikke lige nogle flete der smider et svar syntes ikke at det er Jacla der skal have alle pointene.
Avatar billede jacla Nybegynder
10. marts 2007 - 17:01 #18
I andre ????
Avatar billede itjokke Nybegynder
10. marts 2007 - 17:20 #19
hva mener du med: "I andre ????"
Avatar billede jacla Nybegynder
10. marts 2007 - 17:49 #20
er der ikke lige nogle flete der smider et svar syntes ikke at det er Jacla der skal have alle pointene.

jacla
Avatar billede jacla Nybegynder
10. marts 2007 - 17:50 #21
Men vil ikke have point, hvis svar ikke kunne bruges

vh jacla
Avatar billede itjokke Nybegynder
10. marts 2007 - 17:53 #22
så du vil slet ikke have nogle point overhovedet?
Avatar billede itjokke Nybegynder
10. marts 2007 - 17:57 #23
nåå nu forstår jeg hvad du mener... jo jeg kunne godt bruge dit/jeres svar