Avatar billede saviola Nybegynder
07. februar 2007 - 23:00 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Asp : random afsendelse af mail

Kan jeg få denne funktion til at sende nyhedsbrev til random 50 brugere, istedet for at sende til alle brugere om det er ud nu ?

skal man lave en random udvælgelse i sin sql eller i loopet længere nede ?

Her er lidt kode:

'our variables for the email and for our objects
Dim strTo , strFrom , strSubject , strBody , objCDONTS , objRS
'get the results from the create newsletter form
strSubject = Request.Form("subject")
strBody = Request.Form("message")
          set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
          objRS.ActiveConnection = MM_conn_STRING
          objRS.Source = "SELECT Distinct p_email FROM users WHERE p_newsletter = 'y' AND p_approve = 'y' AND (p_ban is null)"
          objRS.CursorType = 0
          objRS.CursorLocation = 2
          objRS.LockType = 3
          objRS.Open()
          objRS_numRows = 0

'just a message to the admin
Response.Write ("<br><font size='2'>&nbsp;&nbsp;Newsletters are being sent..</font>")
response.Write ("<br><br>")
'loop through entries
While not objRS.EOF
    'create an instance of the CDONTS object
Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
Avatar billede boomshanka Nybegynder
07. februar 2007 - 23:03 #1
Det skulle du meget gerne kunne gøre i din SQL - prøv at tjekke den her fætter ud:

http://www.petefreitag.com/item/466.cfm
Avatar billede boomshanka Nybegynder
07. februar 2007 - 23:05 #2
Du burde så kunne sætte LIMIT op til 50 eller TOP hvis det er Microsoft SQL
Avatar billede madeindk Nybegynder
07. februar 2007 - 23:07 #3
objRS.Source = "SELECT Distinct p_email FROM users WHERE p_newsletter = 'y' AND p_approve = 'y' AND (p_ban is null) ORDER BY RAND() LIMIT 50 h"
Avatar billede madeindk Nybegynder
07. februar 2007 - 23:07 #4
Minus det sidste h...

objRS.Source = "SELECT Distinct p_email FROM users WHERE p_newsletter = 'y' AND p_approve = 'y' AND (p_ban is null) ORDER BY RAND() LIMIT 50 "
Avatar billede saviola Nybegynder
07. februar 2007 - 23:21 #5
virker det også med gode gamle access ?
Avatar billede saviola Nybegynder
07. februar 2007 - 23:25 #6
umiddelbart virker det ikke..skal de "twistes" lidt på SQLen ?
Avatar billede saviola Nybegynder
08. februar 2007 - 00:06 #7
Det her virker..å mangler der bare en LIMIT - hvis jeg sætter LIMIT 10 på denne sql så får jeg denne fejl : Syntax error (missing operator) in query expression 'RND() LIMIT 10'

SELECT p_email FROM users WHERE p_newsletter = 'y' AND p_approve = 'y' AND (p_ban is null) ORDER BY RND()
Avatar billede saviola Nybegynder
08. februar 2007 - 00:34 #8
tror ikke man kan bruge LIMIT med access ? kan man løse det med TOP ?
Avatar billede madeindk Nybegynder
08. februar 2007 - 08:12 #9
Sådan her ser den ud med access, skal indsættes efter While not rs.eof

rs.MoveFirst
Randomize
rs.Move(int(rs.RecordCount * rnd()))

If Not rs.EOF And Not rs.BOF Then
  Fundet = True
End If

Kig evt. på: http://www.opfinderen.dk/sites/2/
Avatar billede a1a1 Novice
08. februar 2007 - 17:23 #10
med sql server kan du bruge ORDER BY NEWID(), det virker muligvis også i access...

;o)
Avatar billede saviola Nybegynder
09. februar 2007 - 17:32 #11
jeg arbejder med det..tak for deltagelse..deler point ud.