Avatar billede luksus78 Nybegynder
07. februar 2007 - 22:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

digital antenne signal

Jeg har anskaffet mig en Triax dvb-t 300I indendørs digital antenne, og en Denver DVB-T 21 reciever. Jeg skal lige sige at jeg bor i Århus midtby hvor der eftersigende skal være et dårligt signal.
Når jeg tænder for recieveren står der at signalet er på ca. 50%, og billedet bliver vist i ryk på skærmen. Mit spørgsmål er nu. Når der er en modtage procent på 50 er det så normalt at billederne kommer i ryk og er frosset?? Eller har det noget at gøre med min antenne eller min reciever??
Næste spørgsmål er om det ville hjælpe med en udendørs antenne som f.eks. http://www.netto-sat.dk/shop/dvb_t_digiality_da_5000_u_netdel-p-360.html?osCsid=7eafde5a4c695338f8ca432e2e42a418
eller om man virkelig behøver at købe en af de store antenner.
Avatar billede heg Nybegynder
08. februar 2007 - 07:20 #1
Med så dårlig signalkvalitet vil du opleve diverse forstyrrelser, herunder fastfrysninger af billedet. Der er ikke noget galt med din hardware. En udendørs antenne vil altid hjælpe, og jo større jo bedre. Du har selvfølgelig prøvet at retningsbestemme antenne ?
Avatar billede luksus78 Nybegynder
08. februar 2007 - 13:13 #2
Nej det tror jeg ikke. Når du siger retningsbestemme mener du vel at pege antennen mod sendemasten eller hvad??
Kender du nogle gode udendørs antenner ud over den jeg har linket til som er noget ved??
Avatar billede heg Nybegynder
08. februar 2007 - 17:01 #3
Nej desværre ikke. Hvor jeg bor er der fuld tryk på signalet, så jeg har ikke brug for udendørs antenne. Ja prøv at vende/dreje på antennen for at se om det hjælper signalstyrken.
Avatar billede dyrbye Praktikant
08. februar 2007 - 22:18 #4
Avatar billede heg Nybegynder
17. juli 2007 - 12:37 #5
kan dette spørgsmål ikke lukkes ?