Avatar billede dennism Nybegynder
07. februar 2007 - 22:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vista: Extend partition

Jeg har en partitionstabel som vist her:
http://www.demaweb.dk/discs.jpg

Jeg er interesseret i at udvide min partition længst til højre (data) med den upartionerede plads som ligger til venstre for. Hvorfor kan jeg ikke vælge extend når jeg højrerklikker på partitionen "data"?
Avatar billede dennism Nybegynder
10. februar 2007 - 16:17 #1
Ingen der kan hjælpe her?
Avatar billede samsayit Nybegynder
11. februar 2007 - 19:17 #2
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre med Windows' egen partitionsværktøj.
Du kan sandsynligvis med et program som Partition Magic, men jeg er ikke klar over om dette virker i Vista.

Ellers må du finde ud af at få midlertidigt flyttet dine data fra dit D drev, imens du ophøvber partitionen og opretter en ny som optager den fulde, ledige plads sådan som du vil - men det er selvfølgelig ikke så nemt hvis dit D drev er fuldt og du ikke har andet plads end vist i din partitionstabel...
Avatar billede dennism Nybegynder
12. februar 2007 - 09:03 #3
Tak for svaret - jeg finder på noget. Smider du lige et svar?
Avatar billede samsayit Nybegynder
12. februar 2007 - 16:10 #4
Håber du finder ud af det. Samler ikke på points, så beholde dem :-)
Avatar billede dennism Nybegynder
12. februar 2007 - 16:46 #5
.lukker