Avatar billede ts_dines Nybegynder
07. februar 2007 - 16:55 Der er 13 kommentarer

Macbook Pro plus XP: Hvordan gør man?

Jeg har købt den lækre Macbook Pro, og jeg vil primært køre windows XP på den, men vil have muligheden for at switche til Mac OS.

Men hvordan gør man? (Jeg skal gerne hjælpes igennem ALLE steps i processen ;-))

/Dines
Avatar billede phliplip Nybegynder
07. februar 2007 - 17:01 #1
Jeg er lige med på en lytter.. der er lige indkøbt en "test" mac på kontoret !-)
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. februar 2007 - 17:25 #2
udemærket... først starter du med at læse denne side... http://www.apple.com/dk/macosx/bootcamp/

hent programmet Bootcamp som findes på ovenstående side, og installere det på mac'en. Derefter starter du programmet bootcamp som ligger i Programmer-mappen på mac'en. Her kan du lave en cd med drivere og meget andet som du skal bruge til installering af dit windows OS. Her skal du også specificere hvor stor dine partitioner skla være til begge OS'er...

Gi det et forsøg, det er sgu ikke så svært... :)

K
Avatar billede kado Nybegynder
07. februar 2007 - 17:32 #3
Bootcamp er brugelig, hvis du er interesseret i at skulle reboote maskinen og vælge system ved opstart.

Bedste løsning er Parallel Desktop (et lille stykke software, som kører virtuel, men med fuld hastighed), programmet er ved flere forsøg testet og følger uden problemer Windows XP og formentligt også Vista (hvem ved), i proformance.

Programmet koster knap 500,-kr.

Med dette program installeret kan du svitche mellem diverse systemer uden problemer (systemerne kører sideløbende)

/kado
Avatar billede ts_dines Nybegynder
07. februar 2007 - 17:56 #4
ferdinand.k
Nu skriver du opdeling i partitioner til de to styresystemer - så nu hvor jeg hovedsagligt vil benytte windows, så skal denne vel have flest procenter ikke?
Eller hvordan skal man bestemme sig for fordelingen?
Avatar billede ts_dines Nybegynder
07. februar 2007 - 17:59 #5
Kado
Hvis jeg nu skulle vælge parallel desktop, hvordan skal man så gøre? eller det fortæller den måske én når man forsøger at installere programmet?
Avatar billede phliplip Nybegynder
07. februar 2007 - 18:13 #6
Vi har lige (inden jeg forlod pinden) installeret Parallel desktop og begyndt installationen af Vista.. det ser ud til at virke ;)

Vender tilbage i morgen når jeg ved om det er lykkedes chefen at få det installeret!
Avatar billede brian_schmidt Nybegynder
15. februar 2007 - 00:08 #7
Jeg kan kun abefale Parallels Desktop for Mac. På en Intel iMac kører det udmærket ved brug af f.eks. Microsoft Office under Windows (samtidig med Mac OS X).
Avatar billede phliplip Nybegynder
16. maj 2007 - 09:40 #8
Lukke tid?
Avatar billede splitbus Nybegynder
12. juli 2008 - 12:05 #9
Hvad med VMware Fusion 1.1 iofrhold til Parallel Desktop. ?

Skal ikke umiddelbart bruge ændringer til desktoppen kun køre Win i et vindue i Mac
Avatar billede splitbus Nybegynder
07. marts 2009 - 14:33 #10
sender I mig et svar ?
Avatar billede splitbus Nybegynder
16. juni 2009 - 06:07 #11
.
Avatar billede splitbus Nybegynder
16. juni 2009 - 06:07 #12
.
Avatar billede splitbus Nybegynder
22. oktober 2009 - 02:57 #13
Vil I ligge et svar, så vi kan få lukket ?