Avatar billede kellmann Nybegynder
07. februar 2007 - 15:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sammentælling i flere ark

Hvis jeg nu har 20 ens ark, men med forskellige tal i
kan jeg så lave et nyt ark hvor jeg kan få en summen af det
samme felt i alle 20 ark.
Eller skal man ind og markere feltet i alle arkene for autosum
07. februar 2007 - 16:07 #1
Du kan bruge funktionen konsolideringtil at tælle data fra 20 ark sammen på et nyt ark.

Denne funktion er velegnet hvis det er mange celler du vil summere.
Er det bare en enkelt celle kan formlen:
=Ark1:Ark20!A1
benyttes
07. februar 2007 - 16:09 #2
Ups!  .... glemte SUM
Formlen hedder:
=SUM(Ark1:Ark20!A1)
07. februar 2007 - 16:11 #3
Konsolideringen finder du under:
Data->Konsolider
Avatar billede kellmann Nybegynder
08. februar 2007 - 12:01 #4
Hvis man nu har givet dem navne, skriver man så det første og sidste
Eks. =sum(Vejle:Billund!A1)
08. februar 2007 - 12:04 #5
Ja, det første og det sidste, som de er placeret i projektmappen. De behøver ikke være sorteret alfabetisk.
Avatar billede kellmann Nybegynder
08. februar 2007 - 16:13 #6
Har lidt problemer= Første ark hedder "Vejle Sygehus" anden sidste ar hedder "ålborg"
Har så lavet det sidste ark som hedder "Total" stiller mig på feltet og går ind i programmet og skriver i Refenrence =sum(Vejle Sygehus:Ålborg)!H35
Så siger den at den ikke kan åbne kildefilen Ålborg til kosolidering???
Hvad gør jeg forkert
08. februar 2007 - 16:34 #7
Problemet er, at du har mellemrum i arknavnet. Det løser du ved at placere apostroffer omkring arknavnene:

=SUM('Vejle Sygehus:Ålborg'!H35)

Bemærk også at din slutparantes er placeret forkert!