Avatar billede chap2005 Nybegynder
07. februar 2007 - 15:17 Der er 7 kommentarer

min fars bærbar giver ikk lyd

hey experter min far ringede til mig igår og sagde at der ikk var lyd på hans bærbar mere. og han siger der har været før. jeg fik ham til og gå ind i lyd instilinger og se om det var slået til. Og det var det og han sagde der var skruet og halvt op men der var stadigvæk ingen lyd hvad ka detvære. Det er en Tosiba han har
Avatar billede jacla Nybegynder
07. februar 2007 - 15:28 #1
Har han prøvet at taste F8 i opstarten og vælge "sidst kendt virkende konfiguration" ?

Ellers gå ind i enhedshåndteringen, og se om der er ! eller ?, kan være han skal installere driveren igen.

Under lyde lydenheder i kontrolpanelet skal den stå på Windows Standard, her kan han også høre om der er lyd på ved de forskellige handlinger. Eks Windows lukker ned osv.

Vh Jacla
Avatar billede chap2005 Nybegynder
07. februar 2007 - 15:29 #2
jamen den står til standard ?
Avatar billede jacla Nybegynder
07. februar 2007 - 15:43 #3
Ja men har du så prøvet de andre ting ?
Avatar billede chap2005 Nybegynder
07. februar 2007 - 15:55 #4
hmm nej kan jeg heller ikk lige bor ikk sammen med ham
kan du ikk lige skrive alle de ting ned jeg kan sige han skal prve :)
Avatar billede jacla Nybegynder
07. februar 2007 - 16:18 #5
Han skal genstarte sin PC og under opstarten taste F8 gerne flere gange endtil den stopper, hvor han kan vælge fejlsikret med videre. Her skal han vælge den der hedder noget med "sidst kendt virkende konfiguration"

Hjælper det ikke kan han prøve: at højre-klikke på denne computer og vælge egenskaber => Fanebladet hardware og så enhedshåndteringen se under lyd om der er ! eller ? tegn. Hvis der er det kan det være driveren. (mangler driveren eller ligger der en forkert driver så fjern den der ligger der og gå ind på Tosiba hjemmeside og hent en ny)

Hjælper det ikke kan han prøve at tilslutte eksterne højttaler.

Hjælper det heller ikke tager vi den derfra OK ;))
Avatar billede chap2005 Nybegynder
07. februar 2007 - 16:20 #6
ok
Avatar billede jacla Nybegynder
07. februar 2007 - 16:28 #7
Held og lykke