Avatar billede idaholst Nybegynder
07. februar 2007 - 13:16 Der er 5 kommentarer

Sprog/tastaturindstillinger for brugere/klienter

Har på det sidste oplevet et lidt spøjst problem på vores netværk.
En del af vores brugere har oplevet pludseligt ikke at kunne skrive æ,ø,å - dvs. sprogindstillingerne er automatisk blevet ændret til engelsk istedet for dansk.
Nå, men jeg rettede indstillingerne for de pågældende brugere, men det viser sig at problemet vender tilbage igen!!!
For at gøre det endnu mere mystisk, har jeg oplevet brugere der har dansk indstilling på en klient og engelsk indstilling på en anden!

Hva' faen sker der????
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 13:33 #1
medmindre du benytter roaming profiles, er der ingen sammenhæng mellem hvilket sprog de har på de forskellige klienter.
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 13:36 #2
og du kan sætte sproget via en GPO.

User configuration, administrative templates, control panel, regional and language settings
Avatar billede idaholst Nybegynder
07. februar 2007 - 14:44 #3
Det spøjse er, at vi netop kører med roaming profiles og der i AD er lavet en GPO med dansk sprogindstilling.
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 14:48 #4
er det de samme klienter der laver ballade ?
Avatar billede idaholst Nybegynder
07. februar 2007 - 15:23 #5
Nej, ikke umiddelbart - det er ihvertfald ret svært at se et mønster.
En del af problemet er, at brugerne har begrænsede rettigheder via GPO'er i AD, f.eks. kan de ikke gå ind i kontrolpanel. Derfor kan de heller ikke ændre indstillingerne for sprog.
Har også oplevet at nyoprettede klienter ikke får tildelt danske sprogindstillinger.
Er det mon fordi der er en default usermappe et sted som indeholder engelske indstillinger???