Avatar billede lodbergs Nybegynder
07. februar 2007 - 12:46 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Sørger program til download af en over 7 gb fil fra http server

Hej

Jeg har brug for et program, der kan downloade en meget stor fil, 7.2 gb, fra en http server.

Jeg har forsøgt med IE, Opera, Netscape og Firefox. IE kan kun downloade 4 gb, opera og netscape 2gb mens firefox kan download 6gb. Altså hentes ikke hele filen....

Jeg har også forsøgt med et utal af download managere - ca. 10 - og heller ikke her har jeg kunne hente hele filen.

Jeg VED at filen er 7.2 gb stor og jeg ved, at det virker på en Mac. Kender nogen et program jeg kan bruge, så det også funger på Win XP?

Vh. Søren
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 12:51 #1
Prøvet følgende: getright,flashget, Net Transport ?
Avatar billede nva Praktikant
07. februar 2007 - 12:54 #2
Du skal køre med ntfs hvis du skal have så store filer på din harddisk - gør du det?
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 12:56 #3
FF har kunne hente 6GB, så ja det må han gøre (medmindre FF splitter filer op i mindre størrelser og først til sidst joiner dem)
Avatar billede lodbergs Nybegynder
07. februar 2007 - 12:57 #4
Jeg er lige ved at undersøge de forskellige downlm. som brille foreslår for at se om jeg har brugt dem. Har prøvet så mange efterhånden, så har lidt svært ved at huske :)

Ja, jeg kører ntfs - fat32 understøtter kun filer op til 4gb, så det kan jeg ikk bruge :)
Avatar billede coderdk Praktikant
07. februar 2007 - 12:58 #5
Command line værktøjet wget fra UNIX, bygget til windows: http://users.ugent.be/~bpuype/wget/#download

Du skal bruge en command prompt... I.e. wget http://server.dk/fil.zip
Avatar billede lodbergs Nybegynder
07. februar 2007 - 12:59 #6
coderdk - tak jeg kigger nærmere på det
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 13:01 #7
ellers er der download accelerator plus, instantget,
Avatar billede lodbergs Nybegynder
07. februar 2007 - 13:05 #8
dem har jeg prøvet :)

Giver lige wget et forsøg, jeg tror ikke så meget på de managere længere :)
Avatar billede coderdk Praktikant
07. februar 2007 - 13:12 #9
I øvrigt, når overførslen stopper med de andre programmer, kan du så ikke resume/fortsætte?
Avatar billede lodbergs Nybegynder
07. februar 2007 - 13:13 #10
så er wget igang. Jeg håber meget at det program kan gøre arbejdet.

jeg vender tilbage :)

Tak for hjælpen til alle indtil videre.

Søren
Avatar billede lodbergs Nybegynder
07. februar 2007 - 13:14 #11
hej coder,

nej, men det er vist nok den http server der ikke har den funktion.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
07. februar 2007 - 13:23 #12
Bare lige en tanke, kan du ikke få FTP adgang til severen i stedet for?? Det ville da være noget nemere :-)
Avatar billede lodbergs Nybegynder
07. februar 2007 - 13:26 #13
Nej, det er der desværre ikke mulighed for, men uha hvor har du ret. Det ville være utrolig meget nemmere.
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 13:28 #14
endnu bedre at filen var splittet op i mere fornuftige størrelser.
Avatar billede gratis Nybegynder
07. februar 2007 - 15:34 #15
http://www.leechget.net/en/ har ikke kunne finde om den har begræsninger mht fil størrelse...
Avatar billede lodbergs Nybegynder
07. februar 2007 - 16:14 #16
wget genstartede efter 1.6gb - jeg prøver igen i morgen.
Avatar billede lodbergs Nybegynder
08. februar 2007 - 10:03 #17
det lader heller ikke til, at wget kan klare det. Den stopper ved 2gb.....sat**s :)

jeg prøver leechget senere i dag....
Avatar billede lodbergs Nybegynder
08. februar 2007 - 13:12 #18
leechget stoppede ved 2 gb. Nogen der har en sidste mulighed?
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 13:13 #19
ja der er en fejl i filen der får den til at stoppe, eller den server du henter fra er letter ustabil.
Avatar billede lodbergs Nybegynder
10. februar 2007 - 10:38 #20
der er ikke en fejl i filen. Downloadet virker fint på en mac ved brug af firefox.

Jeg forhøjer til 200 point til den der kan komme med en løsning.

Lodberg
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2007 - 10:40 #21
hmm hvis det virker fint på en mac, hvorfor henter du så ikke bare filen fra den ?
Avatar billede lodbergs Nybegynder
10. februar 2007 - 10:41 #22
jeg har ingen mac.......ellers var der jo ikke et problem for mig :)

der må også være en måde at få det til at virke på en windows maskine
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2007 - 10:43 #23
hvad er det for en fil ? hvis der er et eller andet på din maskine der er fejlen kan vi jo fortsætte i en uendelighed uden at løse det ;)
Avatar billede lodbergs Nybegynder
10. februar 2007 - 10:44 #24
det er en .iso fil
Avatar billede screem_brille Novice
10. februar 2007 - 10:49 #25
ja det hjælper jo ikke meget, det er jo svært at teste om vi andre kan hente den ;)
Avatar billede coderdk Praktikant
10. februar 2007 - 12:36 #26
Det lyder som om at det er dit net eller din computer der er et problem...
Avatar billede coderdk Praktikant
10. februar 2007 - 12:36 #27
Er det ikke muligt at splitte filen op?
Avatar billede lodbergs Nybegynder
19. april 2009 - 20:20 #28
lukker