Avatar billede lasse88 Nybegynder
06. februar 2007 - 23:57 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Driver til Nvidia 7500LE

hvad for en driver skal jeg hente til Nvidia GeForce 7500LE.?

hvad skal jeg vælge inde på http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp  ..??

fandt et sted på nettet hvor der stod jeg skulle vælge..

graphics drivers --> GeForce and TNT2 --> også hvad for en windows jeg har..

er det rigtigt.?

og hvorfor sker der ikke noget når jeg vælger det..?
siden blir bare helt grå fra den der dropdownmenu og ned
Avatar billede lasse88 Nybegynder
07. februar 2007 - 00:04 #2
men jeg har windows xp media center edition...
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 00:07 #3
der oplever jeg også fejl, ligeledes ved vista har ikke prøvet med andre.
Avatar billede lasse88 Nybegynder
07. februar 2007 - 00:09 #4
så jeg skal bare vente på det virker eller hvad :/
Avatar billede jacla Nybegynder
07. februar 2007 - 00:21 #5
Avatar billede lasse88 Nybegynder
07. februar 2007 - 00:26 #6
hvad skal jeg så vælge der.??

den side der kommer frem hvis jeg bare følger dit link det er jo til vista.??
Avatar billede lasse88 Nybegynder
07. februar 2007 - 00:48 #7
en eller anden.?
Avatar billede jacla Nybegynder
07. februar 2007 - 01:22 #8
Det kommer an på om dit styresystem er Vista og om du kører 32 eller 64 bit

http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=15
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 05:15 #9
jacla 07/02-2007 00:04:17 Windows MCE
Avatar billede jacla Nybegynder
07. februar 2007 - 05:44 #10
Avatar billede jacla Nybegynder
07. februar 2007 - 05:48 #11
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 06:06 #13
til MCE
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 06:06 #14
Release Date: 2.11.2006
Avatar billede huset Praktikant
07. februar 2007 - 09:23 #15
Kan jo være fisende ligegyldig om det er nyeste eller ej.

Det er ikke alle systemer der er optimal med den nyeste driver. Jacla´s er ganske fine.
Avatar billede lasse88 Nybegynder
07. februar 2007 - 09:39 #16
lige for at være 100% sikker.

MCE er bare en forkortelse for "Media center Edition" ikke.?
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 09:40 #17
http://www.nvidia.com/object/77.79_winmce_supported.html

products supported med http://www.nvidia.com/object/winxpmce_77.79.html

GeForce 6800
GeForce 6800 GT
GeForce 6800 LE
GeForce 6800 Ultra
GeForce 7800 GT
GeForce 7800 GTX

Så ifølge Nvidia er hans kort ikke supported, med den driver.
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 09:41 #18
lasse88 jo det er korrekt MCE MEdia Center Edition
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 09:43 #19
pa det link 07/02-2007 06:06:05 er det link man kommer frem til på samme måde som du selv har prøvet (da det ikke virkede), men det gjorde det i morges ;)
Avatar billede jacla Nybegynder
07. februar 2007 - 11:13 #20
Nu håber jeg det kan bruges, men har læset at det er vigtigt at den gamle driver bliver fjernet helt først ;))
Avatar billede c-holst Novice
07. februar 2007 - 11:32 #21
et lille tip:-)
når du leger med forskelige driverversioner er det tilrådeligt at smide den gamle ud først. gerne via fejlsikret og tilføj fjern programmer. man kan, hvis man er uheldig lave godt rod i tingene, især når man går baglæns til ældre drivere
Avatar billede huset Praktikant
07. februar 2007 - 11:41 #22
Du kan fjerne dem i fejlsikret.

Citat fra en tidligere tråd

Når der installeres en ny driver til grafikkortet, er der et par ting, der skal være på plads først.

Først skal der være skiftet til en af Windows standarddrivere, og derefter skal alle filerne fra den gamle driver være fjernet.

Standarddrivere følger med til Windows og vil ofte være installeret, når man starter Windows op første gang. Standarddriveren til grafikkortet kan kendes ved, at skærmen har en meget lav opløsning (alting ses meget stort og der er ikke meget plads på skærmen).

Sådan skiftes der til standarddriveren:

Skift til standarddriver

Hav en Windows-cd parat.
Gå ind i Enhedshåndtering (Højre-klik på Denne computer og vælg egenskaber).
Tryk på plusset ud for Skærmkort og marker kortet.
Tryk på Egenskaber og skift til Driver.
Tryk på Opdater driver.
Tryk Næste.
Vælg Vise en liste med alle drivere... og tryk på Næste.
Vælg Vis al hardware.
I venstre rude vælges Standardskærmtyper og i højre rude Standardskærmkort (VGA).
Tryk på Næste.
Ignorer eventuel advarsel om at driveren ikke skulle passe til hardwaren.
Følg instrukserne resten af vejen og lad Windows genstarte computeren.

Ved installation af driver til de fleste typer grafikkort er det nødvendigt at fjerne alle filer fra den gamle driver først. Det kan gøres ved at afinstallere driveren gennem kontrolpanelet:

Fjern med kontrolpanel

Tryk på Start (nederst venstre hjørne).
Vælg Indstillinger.
Vælg Kontrolpanel.
Dobbeltklik Tilføj/fjern programmer.
Find driveren til grafikkortet på listen. Den kan fx hedder noget med NVIDIA display driver. Navnet afhænger af, hvem der har lavet kortet.
Tryk Tilføj/Fjern.
Lad Windows fjerne driveren og evt. genstarte computeren.

--------------------------------------------------------------------------------

Tip til afinstallation:

Hvis computeren genstarter, kan det ske, at Windows vil forsøge at installere den gamle driver igen. Hvis det sker, skal man sørge for, at der installeres en standarddriver.
Får man ikke noget valg skal man fjerne en såkaldt inf-fil fra computeren (filen indeholder oplysninger om driveren).
Filen ligger i "c:\windows\inf\other" folderen.
Slet den, der har navn efter grafikkortet fx "NVIDIANVAGP.INF".

Når der er installeret en standardriver, og alle spor af den gamle driver er fjernet, kan man installere den nye driver.

Hvis driveren kom som en pakket fil (*.zip) skal den først pakkes ud til en midlertidig folder med programmet Winzip. Har man ikke Winzip kan det hentes på www.winzip.com. Pak fx filerne ud til c:\temp.

Når filerne er pakket ud skal man benytte samme metode som ved installation af en standarddriver til at installere den nye driver:

Installer den nye driver

Gå ind i Enhedshåndtering som beskrevet ovenfor.
Tryk på plusset ud for Skærmkort og marker kortet.
Tryk på Egenskaber og skift til Driver.
Tryk på Opdater driver.
Tryk Næste.
Vælg Vise en liste med alle drivere... og tryk på Næste.
Tryk på Har diskette/cd…
Tryk på gennemse og find den folder, hvor driveren ligger.
Følg instrukserne resten af vejen og lad Windows genstarte computeren.

Der skulle nu være installeret den nyeste driver til grafikkortet.
Avatar billede lasse88 Nybegynder
07. februar 2007 - 15:29 #23
og hvad hvis jeg ikke har nogen windows cd.

fordi det hele var installeret da jeg fik min computer
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 15:31 #24
har du prøvet bare at installere den driver jeg linkede til ? http://www.nvidia.co.uk/content/license/driver_license.asp?language=en&url=http://uk.download.nvidia.com/Windows/mce/93.71/93.71_forceware_winxpmce_international_whql.exe

(det er den du selv prøvede at hente igår), der er jo ingen grund til at gøe en større sag end nødvendigt ud af det ;)
Avatar billede lasse88 Nybegynder
07. februar 2007 - 15:35 #25
hvis jeg henter den behøver jeg så ikke afinstallerer den jeg har nu.`?
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 15:39 #26
jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, igår spurgte du efter hvor driveren kunne hentes, nu fungerer nvidia igen, og nu vil du ikke hente den fil du selv ville hente igår men ikke kunne pga en fejl hos nvidia ? havde du kunne hente filen igår, hvad ville du så have gjort ? jeg vil tro du så havde installeret den, men nu vil du ikke )det er den del jeg ikke helt forstår)
Avatar billede huset Praktikant
07. februar 2007 - 15:41 #27
Gør dig selv en tjenste og fjern den gamle driver inden du smider en ny på. Det er bedre du er grunddig. Der er smidt en trin for trin guide til hvordan.

Hent driveren som allerede angivet flere gange af jacla
Avatar billede lasse88 Nybegynder
07. februar 2007 - 15:43 #28
jamen jacla, c-holst og huset har skrevet jeg skulle fjerne den gamle driver først..
Avatar billede huset Praktikant
07. februar 2007 - 15:44 #29
Opretter > Hvorfor tager du ikke bare første skridt og ser om det løser problemet. Det hjælper jo ikke meget vi vejleder dig, og du så ikke prøver en af de indlæg vi smider :D
Avatar billede lasse88 Nybegynder
07. februar 2007 - 15:45 #30
og den eneste driver jeg kan finde i tilføj fjern programmer der har med nvidia at gøre der står bare

"nvidia drivers"
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 15:45 #31
huset den driver jacle linker til understøtte ikke kortet, så det er ikke så smart, jeg troede du gerne ville starte på en frisk, men det lader virkelig til du bare vil være rasmus modsat med alt hvad jeg skriver, tiltrods for jeg dokumenterer mine påstande.
Avatar billede lasse88 Nybegynder
07. februar 2007 - 15:51 #32
screem_brille

nu prøver jeg bare at hente den du skrev link til..
Avatar billede jacla Nybegynder
07. februar 2007 - 15:51 #33
De skriver hvordan, efter jeg skrev at de var en god ide. Men lige meget.

Hvis du gør som huset og c-holst skriver inden du indstallere den nye driver, tror jeg det ville være det bedste :)
Avatar billede huset Praktikant
07. februar 2007 - 15:59 #34
Det behøver heller ikke være MCE driver. En alm XP driver virker også og linket er allerede smidt i tråden

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html

Prøv den - virker det ikke må vi arbejde videre.
Avatar billede lasse88 Nybegynder
07. februar 2007 - 16:08 #35
jeg har henter den screem_brille skrev.

så håber jeg bare ikke jeg får nogen problemer..

men ellers jeg lavede en systemgendannelsespunkt så jeg kan vel bare bruge den hvis der skulle ske noget.?
Avatar billede huset Praktikant
07. februar 2007 - 16:13 #36
Du kan intet smadre bare rolig.
Den jeg linker til bruger jeg selv på 2005
Avatar billede huset Praktikant
07. februar 2007 - 16:17 #37
Det er kun fair du er forvirret. Det er jo derfor eksperten er oprettet. Så kan man få hjælp til e ting man ikke selv har fod på.

HUSK - der findes ikke dumme spørgsmål, men dumme svar.

Spørg hvis du er i tvivl.
Avatar billede jacla Nybegynder
07. februar 2007 - 16:23 #38
Enig med huset, det kan hurtigt blive uoverskueligt C",)
Avatar billede huset Praktikant
07. februar 2007 - 16:26 #39
Vi er jo alle gode til forskellige ting ;D
Avatar billede huset Praktikant
10. februar 2007 - 09:17 #40
Venter spændt eller smed jeg løsning nok?
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 01:40 #41
tak for point ;)
Avatar billede lasse88 Nybegynder
03. marts 2007 - 02:46 #42
:)
Avatar billede huset Praktikant
03. marts 2007 - 08:19 #43
Virkede det?