Avatar billede nbaek Nybegynder
06. februar 2007 - 23:18 Der er 4 kommentarer

Søgerobot/crawler

Hej eksperter,

Jeg ved ikke om jeg posterspørgsmålet det rigtige sted, men jeg prøver her !

Hvordan får man en søgerobot til at besøge ens side, har kunnet læse mig frem til at metatags ikke virker mere, så hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede keysersoze Guru
06. februar 2007 - 23:46 #1
du skal i korte træk sørge for at blive repræsenteret i form af links på andre sider så søgemaskinerne bliver gjort opmærksom på at du findes.

Metatags har aldrig hjulpet på at søgemaskinerne kunne finde din side - men det har engang hjulpet på bla placeringen og fortolkningen af hvad din side indeholdt. Hvis søgemaskinerne har fundet dig er det mest af alt et spørgsmål dels igen at få relevante og gode links udefra samt at få opbygget din side søgemaskinvenlig (korrekt brug af title, meta, h1, h2, h3, godt indhold, god struktur osv)... meget af det kan du læse en masse om her; http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/
Avatar billede jostine Nybegynder
20. februar 2007 - 08:27 #2
På de fleste søgemaskiner, kan man selv gøre opmærksom på sin eksistens. F.eks. google : http://www.google.dk/intl/da/add_url.html

Og derudover er det en rigtig god ide, at andre linker til ens side - så får din side en højere rating.

/jostine
Avatar billede keysersoze Guru
07. april 2007 - 16:36 #3
lukketid?

jostine >> at "tilmelde" en side til google er vist aldrig bevist som værende en funktionel metode. Generelt er der meget meget få søgemaskiner hvor tilmelding giver noget som helst - tror kun at jeg kan komme på dmoz - så det skal man som udgangspunkt undlade - derimod skal søgeamskinerne nok finde ens side hvis ellers man sørger for at blive synlig nok.
Avatar billede jostine Nybegynder
10. april 2007 - 08:26 #4
Ikke umuligt at du har ret mht. til tilmelding på diverse søgemaskiner. De er jo desværre lidt tilbageholdende med at fortælle hvordan de enkelde prg. virker.

Men den med link fra andre sider er 100% een der virker. Kan stadig huske en del firmaer som specialicerede sig i at få siderne højere ratet (og der benyttede de vist en lidt mere avanceret for for link).
/jostine