Avatar billede plausten Juniormester
06. februar 2007 - 19:02 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Hvilket mærke dvd skiver skal man købe?

Hej

Jeg har igennem de sidste mange år været meget tilhænger af FujiFilm medier. og været godt tilfreds med dem..

men syntes efterhånden at de bliver for dyre, der er ikke så mange der sælger dem mere :-(

er der nogen der har et godt alternativ til hvilke medier der har en ordentlig kvalitet?

Med venlig hilsen
Peter
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 19:03 #1
verbatim
Avatar billede webgon Nybegynder
06. februar 2007 - 19:23 #2
Verbatim er et godt bud. Bruger jeg selv.
Kan også anbefale TDK
Avatar billede boxer Nybegynder
06. februar 2007 - 20:21 #3
Jep. Verbatim plejer at være gode. Men ingen regler uden undtagelse - jeg har modtaget et enkelt parti der var fejl på.
Avatar billede coderdk Praktikant
06. februar 2007 - 20:25 #4
Enig, Verbatim er godt. Taiyo Yuden skulle være det bedste, og kan fås billigt på en spindel hos azomedia - Har dog ikke prøvet dem.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
09. februar 2007 - 11:47 #5
jeg vil også sige Verbatim

kan købes billigt her:

http://wesellcd.dk eller http://mediecentralen.com
Avatar billede uffesteenberg Novice
15. februar 2007 - 16:46 #6
Jeps Taiyo Yuden er crème de la crème.. det bliver ikke bedre. Bruger selv både deres cd- og dvd-skiver...

T.Y producerer også enkelte skiver for fx. Verbatim...
Se evt. denne tråd--->
http://www.eksperten.dk/spm/723115
Avatar billede plausten Juniormester
15. februar 2007 - 21:45 #7
har købt en god stak Verbatim nu. så det prøver jeg, men fandt en Engelsk hjemmeside http://svp.co.uk via det link til den tråd uffesteenberg skrev... hvor de faktisk er temmelig billige, og jeg selv er i England 7 gange hver måned.. så jeg ved da hvor de skal bestilles næste gang :-)

mange tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2007 - 22:18 #8
husk at luk spørgsmålet ;)
Avatar billede slamsuger Nybegynder
20. marts 2007 - 01:28 #9
Hvilken DVD der er den mest kompatible (bedste) varierer en del. Det er lidt farligt bare at udnævne et mærke til at være det bedste, sådan hænger det ikke sammen. Det afhænger i høj grad af hvordan skiven er produceret og det er her medie koden spiller en stor rolle. Det aktuelle mærke/firma betyder mindre.

Du kan på denne side få et godt indblik hvilke DVD medier der er "inde i vamrmen":
http://www.videohelp.com/dvdmedia
Avatar billede mopil Nybegynder
25. april 2007 - 15:09 #10
Hvad er jeres erfaring med fejlene på Verbatim. Jeg har oplevet sorte ringe & huller hvor intet var brændt. Ca. 20 ud af 200. Med Maxell oplevede jeg ingen problemer overhovedet. Har nogen en forklaring på dette?
Avatar billede screem_brille Novice
25. april 2007 - 15:15 #11
mopil ? man "hijacker" ikke en anden persons spørgsmål ;)
Avatar billede mopil Nybegynder
26. april 2007 - 14:25 #12
S.B.: Jeg forstår ganske enkelt ikke din kommentar - "hijacker" fra hvem og hvordan?
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. april 2007 - 14:32 #13
Du hijacker spørgsmålet fra plausten ved at ændre emnet.. det er bedre at oprette et helt nyt spørgsmål :-)
Avatar billede screem_brille Novice
26. april 2007 - 14:34 #14
korrekt.
Avatar billede mopil Nybegynder
26. april 2007 - 17:48 #15
Jeg er helt ny på denne side og eksperten.dk - og da der blev spurgt om, hvilke dvd der var bedst, har jeg blot tilkendegivet mine dårlige erfaringer med Verbatim - dette er der desværre ingen, der har kommenteret. Jeg forstår stadig ikke hvad jeg i den forbindelse har gjort galt - det er vel vigtigt at tilkendegive problemerne, ligesom Boxer også har gjort, så plausten evt. kan beslutte sig for et andet mærke.
Men jeg tager skam stadig imod gode råd - tak!
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. april 2007 - 21:24 #16
Jamen velkommen da... det er helt i orden du ikke kender "reglerne" endnu.. men det er nemmest for folk at hjælpe, hvis du opretter et nyt spørgsmål (med point) i kategorien "dvd"... du kan f.eks. kalde spørgsmålet "fejlbrænding på Verbatim" eller lignende... så skal du se, der ganske sikkert kommer kommentarer og svar :-)
Avatar billede mopil Nybegynder
27. april 2007 - 09:27 #17
Tak for hjælpen - skal så lige finde ud af, hvad det med point betyder. Fik faktisk denne side sendt, som den er og arbejdede ud fra det.
Avatar billede uffesteenberg Novice
27. april 2007 - 10:45 #18
Når du oprettet et spørgsmål vælger du hvor mange point, et godt svar skal have. Det betyder ikke så meget om det er ganske få, for de fleste herinde hjælper uanset hvad :-) Jeg plejer kun at give mange point, hvis det er et svært spørgsmål, som er meget vigtigt for mig. Når du har fået et brugbart svar, kan du uddele pointene. Men det skal være lagt som et "svar" - hvis det bare er en "kommentar" må du bede vedkommende lægge et "svar". Man kan også dele pointene melle flere personer..

..så er der kun tilbage at sige, Eksperten.dk er genial! Her kan man få hurtig hjælp til stort set alt inden for IT. For eet par år siden sad jeg Lillejuleaften kl. 02 om natten med laptop-problemer og i løbet af 20 min. havde jeg fået flere svar - det er sgu' da service :-)
Avatar billede mopil Nybegynder
30. april 2007 - 15:58 #19
Tak for svaret. Nu har jeg oprettet spørgsmålet (med 30 point - man er vel rundhåndet!) Har jeg forstået det med at "lukke spørgsmålet" at man blot skriver tak for svarene og slut herfra eller lign.? Ja siden er rigtig smart, fordi den er på dansk. Der er flere i usa, men selv om man er rimelig til engelsk, skal man ofte slå op, når det kommer til fagudtryk. Har forsøgt med en, for at få gjort en usa dvdafspiller kodefri, men uden held so far. v.h.
Avatar billede uffesteenberg Novice
30. april 2007 - 22:15 #20
Cool..
Når du har fået kommentarer, du kan bruge beder du om "svar" fra vedkommende (hvis de kun har lagt "kommentarer"). Når de lægger svar, kan du uddele pointene..

Mht. at gøre DVD'er kodefri, så er der meget ofte hjælp at hente her:
http://www.videohelp.com/dvdhacks
Bare søg på dit mærke/model... eller opret et spørgsmål herinde :-)
Avatar billede mopil Nybegynder
01. maj 2007 - 14:49 #21
Tak for svar - også på den anden side - og for linket, som jeg vil se på senere. Lige nu har jeg stillet den væk og kører med 2 ganske billige, begge UNITED men forskellige modeller. Lidt efter devisen, hvad den ene ikke æder, gør den anden. Og så er der forskel på, hvordan de afspiller NTSC signalet,(selv på dyre maskiner)som jeg har en del af. Billedmæssigt står de lige så skarpt som de dyre og lyden er 2 ch. stereo. 5.1 lyd har aldrig sagt mig noget.
Avatar billede screem_brille Novice
01. maj 2007 - 14:57 #22
har man først en gang hørt ordenlig 5.1 lyd, så hører man aldrig analog prologig igen, det er jo som at gå fra stumfilm, til talefilm.
Avatar billede mopil Nybegynder
01. maj 2007 - 16:56 #23
Ja, eller falder ud af vinduet fordi man skal se, hvad det er for en ambulance der hyler ude på gaden. Thi hi.