Avatar billede mstaun Nybegynder
06. februar 2007 - 14:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad koster det at få Vista?

Hej kloge venner

Jeg har et kort spørgsmål

Hvis jeg skal på EDBpriser og finde Windows Vista Ultimate hvilken én skal jeg så vælge? Der er så mange resultater når jeg søger på det.

Jeg har pt. Windows XP Professional - har jeg så kun brug for en "opgradering"?

Hvad koster en opgradering fra XP Pro til Vista?
Hvad koster Windows Vista Ultimate hvis man skal have det (fra bunden)

Nogen der vil linke

Mvh Mads
Avatar billede nva Praktikant
06. februar 2007 - 15:04 #1
Avatar billede mstaun Nybegynder
06. februar 2007 - 15:43 #2
Har nu læst artiklen som du linkede til...

Er dog i tvivl om, om jeg skal vælge en OEM eller Opgradering - når jeg har Windows XP Pro pre-installeret på min bærbar. (dvs. jeg ikke har en original WinXp Pro CD)

Jeg skal vel vælge en Opgradering? men kan jeg ikke også vælge en OEM?
De skriver godtnok i artiklen at man bruger OEM til at installere på en "blank" maskine?

Nogen der kan hjælpe mig med at afklare det?
Avatar billede nva Praktikant
07. februar 2007 - 07:55 #3
En OEM får du normalt sammen med købet af en ny pc eller ifm. køb af andet hardware, hvilket godt kan være bare en mus eller en ny harddisk. Personligt ville jeg aldrig købe en opgradering, da jeg forstår det sådan at hvis man skal reinstallere skal man starte fra XP igen og så lægge opgraderingen på - det virker besværligt synes jeg. Men kan du skaffe en kopi af din nuværende XP, så er en opgradering da en mulighed. Det er det også uden en kopi af XP, men så får du problemer såvidt jeg kan se hvis du engang skal reinstallere.
Avatar billede nva Praktikant
07. februar 2007 - 07:55 #4
Lægger et svar hvis du kunne bruge det - ellers bare afvis.
Avatar billede samsayit Nybegynder
11. februar 2007 - 19:28 #5
Køb kun OEM hvis du VED at du ikke vil få brug for at skifte bundkort eller cpu )eller computer i det hele taget) - en OEM licens er begrænset til EN maskine og kan ikke flyttes til en anden maskine når første det er installeret/aktiveret.
Af samme grund er OEM billigere.