Avatar billede jonat Nybegynder
06. februar 2007 - 13:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Idegenerering

Hej.

Jeg har netop fået udleveret mit eksamenprojekt i programmering.
HTX 3rd år.

Opgaven lyder at vi skal holde os indenfor Delphi og PHP.

Jeg har tænkt mig at kombinere disse 2.

Vi har fået afvide at citat: "Der skal udarbejdes et perspektiverende projekt", hvilket han mener at det skal være noget der kan relateres til hverdagen. Noget andre kan bruge.

Kan i give mig nogle ideer ?

Evt. kombineret med MySql database.

Skriv alle de ideer i kan forestille jer !

Så fordeler jeg point til sidst mellem alle !
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2007 - 17:46 #1
Hvad med en desktop app i Delphi som snakker SOAP/HTTP med en PHP app som
bruger data fra MySQL ?
Avatar billede jonat Nybegynder
06. februar 2007 - 22:37 #2
Altså fx lave et nyhedsforum med PHP, og så lave et desktop program som kommer frem når der er nye nyheder ?

Jeg har ikke arbejdet med SOAB før, men hvad jeg lige kan læse ud fra (http://en.wikipedia.org/wiki/SOAP) er det noget allá et XML dokument man sender ud ?

// Jonat
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2007 - 01:30 #3
f.eks.

SOAP bruger XML som transport format
Avatar billede jonat Nybegynder
07. februar 2007 - 10:34 #4
Bruger man en HTTP server til at hente informationerne fra ? Og man henter dem fra et XML dokument generet på serveren vha. php ?

Og så hentes via en http client på client maskinen ?

Har du et godt link hvor at jeg kan læse noget mere om SOAP?

// Jonat.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2007 - 16:41 #5
PHP koerer under en HTTP server.

Hvis man bruger tilpas sofistikerede web service toolkit behoever man
ikke hverken skrive eller laese en linie XML (men SOAP bruger stadig XML
behind the scene)

jeg kan godt proeve og finde noget info om SOAP til PHP og Delphi
(du kan jo nok ikke bruger info til .NET og Java)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2007 - 16:04 #6
OK ?
Avatar billede jonat Nybegynder
26. marts 2007 - 11:48 #7
Ja