Avatar billede simeone Nybegynder
06. februar 2007 - 10:24 Der er 2 kommentarer

Hjemmenetværk i Windows XP

Jeg har tre computere, som jeg gerne vil have forbundet i et hjemmenetværk, så jeg kan dele filer. Det er to bærbare og en stationær. Jeg har oprettet et standard hjemmenetværk via den stationære og for nemheds skyld kaldt det mshome.

Den ene bærbare kan godt finde netværket og både dele filer og printe via den stationære, men den anden bærbare kan hverken se eller ses af de to andre computere. Jeg har gjort 100% det samme på alle tre computere, så hvad kan problemet være?

Hvis jeg kigger i "Netværkssteder", ligger de to andre computeres egne "sharedDocs" under "Lokalt netværk", mens den andens "sharedDocs" kan ses under "Internet". På den tredje computer er der ikke noget "Internet", men kun "Lokalt netværk".

På forhånd tak
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
06. februar 2007 - 10:42 #1
Prøv at tilgå dem igennem deres Ip adresser..
gå ned i kør og skriv "cmd" og derinde skriver du "ipconfig" der står sikkert 192.168.*.* og det kan du så tilgå ved at skrive \\92.168.*.* nede i kør fra de andre computere..
Feks hvis din stationær hedder 192.168.1.1 så går du over på din bærbar og skriver i kør "\\192.168.1.1"
Avatar billede nidyahou Praktikant
06. februar 2007 - 11:45 #2
hvis du har firewalls så kontroller at de er konfigureret så de kan tillade traffik fra de respektive ip adresser som dine pc'er er tildelt.