Avatar billede olej Nybegynder
05. februar 2007 - 22:44 Der er 8 kommentarer

Cybercity router og SMC wireless Ethernet Bridge

Jeg har en Zyxel router fra Cybercity P-2602HW-D1A som tildeler ip adresser som her..10.0.0.xx. Jeg har også tilsluttet en SMC ( SMCWEBT-G )til Zyxel routeren som ifølge manualen har en fast ip som er 192.168.2.25.
Denne er konfigureret som repeater. Jeg kan fint tilslutte til både Zyxel og SMC trådløst med jeg kan ikke logge på SMC , således jeg kan konfigurer denne ??. Jeg kan kun logge på ved at lave et nyt netværk med en bærbar tilsluttet en linksys router og dertil SMC'en.
Hvordan logger jeg på via Zyxel routeren ???
Avatar billede jacla Nybegynder
06. februar 2007 - 05:37 #1
Hvis din router er din gateway, kan du lave en ipconfig /all i din dosprompt og se Gatewayens IP-ADR.

Prøve derefter at skrive dens ip-adr i exploreren, og se om du kan komme ind den vej.

Vh Jan
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. februar 2007 - 07:12 #2
de smc routere jeg har prøvet har godt nok haft 192.168.2.1 som adresse og smcadmin som adgangskode, prøv evt det
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. februar 2007 - 07:13 #3
Det er også bedst at configge din router via kabel i stedet for trådløst, prøv evt det først
Avatar billede jacla Nybegynder
06. februar 2007 - 08:45 #4
Ja hvis du har en consol-port, er det den rigtige vej ind i "maven" på den
Avatar billede olej Nybegynder
06. februar 2007 - 11:45 #5
Fejl i min beskrivelse...det er ikke Zyxel routeren jeg skal logge på med SMC wireless accesspoint. Bemærk at de ikke ligger i samme adresseområde. Jeg prøver atlave en fast ip adressen på min computer som ligger i samme område som SMC altså 192.168.1.xx.
Avatar billede jacla Nybegynder
06. februar 2007 - 11:57 #6
Bare du ikke tager fejl af private og offentlige IP-ADR (:

eks. kunne du give den 192.168.1.3 eller skal du vælge DHCP funktionen.
Avatar billede jacla Nybegynder
06. februar 2007 - 11:58 #7
NB! når du giver din PCen fast IP-ADR skriver den selv subnetmasken
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. februar 2007 - 10:39 #8
respons?????