Avatar billede listige_luc Praktikant
05. februar 2007 - 20:54 Der er 12 kommentarer

Begrænset download hastighed

Hejsa

Jeg er for nyligt begyndt at opleve et mystisk problem. Jeg sidder med en 512/128 forbindelse og skulle gerne kunne hente ned med 60-67 KB/s. Pludselig vil den kun hente med 25 KB/s, altså ca. en halvering.

Det mystiske er så at jeg via support har testet min forbindelse og alt er som det skal være, fejlen ligger altså et eller andet sted på min pc.

Det er ikke min firewall og det er ikke min router. Jeg synes først at det begyndte efter installation af IE7. Det kunne også være efter at jeg installerede IIS, for at rode med noget hjemmeside på localhost.

Jeg har testet lidt forskellige programmer og de giver alle samme hastighed. Jeg kan dog se på min firewall, at der er ledig båndbredde, da jeg snildt kan surfe i IE7 ved siden af, så stiger hastigheden. Det er som om at der er en indstilling eller et program, der begrænser eller har reserveret båndbredde til IE7. Det giver samme problem i Firefox.

Nogen der kender noget til dette problem og en mulig løsning?
Avatar billede listige_luc Praktikant
05. februar 2007 - 20:56 #1
Kan det have noget med de ekstra programmer som jeg installerede sammen med IIS? Der stod nogle forskellige netværksting...
Avatar billede screem_brille Novice
05. februar 2007 - 20:57 #2
prøv og start op i fejlsikret tilstand med netværks understøttelse og se hvad hastigheden er der. (tryk F8 under opstart)
Avatar billede listige_luc Praktikant
05. februar 2007 - 21:12 #3
Har lige prøvet det og oplever stadig samme problem.
Avatar billede listige_luc Praktikant
06. februar 2007 - 08:47 #5
dr1 -> jeg har testet forbindelsen via ftp hos min udbyder og det virker, så problemet må ligge et eller andet sted på min pc.
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 08:50 #6
kontroller under netværks egenskaber at din netkort kører i fuld duplex mode.
Avatar billede listige_luc Praktikant
06. februar 2007 - 08:50 #7
Efter at jeg opdaterede til IE7 er der også forsvundet en del ikoner i min systembakke. I Taskmanager kan jeg se at de starter op og kører, men de bliver ikke vist i systembakken. Kunne det tyde på at alt ikke er som det skal være?
Avatar billede listige_luc Praktikant
06. februar 2007 - 08:53 #8
screem_brille -> helt præcist hvor gør jeg det?
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 09:00 #9
kontrolpanel. netværksforbindelser, højreklik på netværksborbindelsen og vælge egeneskaber, i vinduet der kommer frem kan du se selve nevnat på netkortet (i toppen), vælg konfigurer, under avenaceret, er der et punkt der hedder noget med hastighed og dublex, der sætter du den til 100 fuld duplex.
Avatar billede listige_luc Praktikant
06. februar 2007 - 09:06 #10
Aha, men det løste desværre ikke problemet. Jeg må da sige at jeg efterhånden overvejer en helt clean install af XP. Det er dog bare så besværligt mht backup af diverse data.
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 09:52 #11
det virker ihvertfald underligt det heller ikke kører maksimalt i fejsikret tilstand.
Avatar billede listige_luc Praktikant
12. februar 2007 - 22:22 #12
Har nu prøvet med en fresh install, og det virker til at det er IE7...overvejer lige at teste forbindelsen på en anden pc...