Avatar billede amcon Nybegynder
05. februar 2007 - 18:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Løbende optælling af karakterer

I forbindelse med et SMS program, hvor der maks må skrives 160 karakterer i beskeden, skal jeg bruge en funktion der løbende (mens brugeren skriver) kan fortælle brugeren hvor mange karakterer der er skrevet i tekstfeltet (eller hvormange karakterer der er tilbage) og give besked når 160 karakterer er brugt. Kort sagt en lille tæller.
Har forsøgt med Len(tekst1), på en knap og på tekstfeltet-AfterUpdate som virker fint, men hvordan kan funktionen gøres automatisk. Bruger både Access2000 og 2003
Avatar billede terry Ekspert
05. februar 2007 - 19:05 #1
Private Sub txtInput_KeyPress(KeyAscii As Integer)
Me.txtCount = Len(Me.txtInput.Text)

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
05. februar 2007 - 19:07 #2
You should out the code in one of the key evenets (down up or press)

seems to work in Keypress
Avatar billede amcon Nybegynder
05. februar 2007 - 20:02 #3
Hi Terry.  You'r the man. I did try your succestion earlier, but without the .text \Me.txtCount = Len(Me.txtInput)\

Can you explain the function of .text

Amcon
Avatar billede terry Ekspert
05. februar 2007 - 21:29 #4
This is taken from Help

While the control has the focus, the Text property contains the text data currently in the control; the Value property contains the last saved data for the control. When you move the focus to another control, the control's data is updated, and the Value property is set to this new value. The Text property setting is then unavailable until the control gets the focus again. If you use the Save Record command on the Records menu to save the data in the control without moving the focus, the Text property and Value property settings will be the same.
Avatar billede amcon Nybegynder
05. februar 2007 - 22:01 #5
Hi Terry. Thanks for your explanation. The job is done and the points are yours.
Avatar billede kabbak Professor
05. februar 2007 - 22:03 #6
Terry > skal det ikke være +1, for det tastetryk, der trikker koden, er ikke registreret i feltet endnu.

Private Sub txtInput_KeyPress(KeyAscii As Integer)
Me.txtCount = Len(Me.txtInput.Text)+1
End Sub
Avatar billede amcon Nybegynder
05. februar 2007 - 22:07 #7
Jeg sad netop og testede og så at der var en enkelt karakter forkert. Der var du skarp, kabbak.
Avatar billede terry Ekspert
06. februar 2007 - 11:29 #8
:o)

I havent checked if the number was correct, only how to show some number.
If the code was move to the Mouse UP event then maybe it would be correct.