Avatar billede sunshine74 Nybegynder
05. februar 2007 - 12:26 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Windows XP - et par spørgsmål

Min ene pc ( som normalt ikke er på nettet og får derfor ikke windows opdateringer) nu har den så været tilsluttet og opdateret det windows beder om, ved godt jeg kan vælge hvilke ting, men gjorde jeg kun i nogen tilfælde. Ved ikke hvad der er sket med hver gang jeg højre-klikker står der søg.. som den øverste valgmulighed og det betyder jo også at hvis jeg dobbelt-klikker åbner den søg-vinduet istedet for at åbne min mappe. Det er sikkert en lille justering et sted, men synes jeg har ledt hele "windows" igennem efter den funktion..

2.spørgsmål, hvordan ændre jeg ikoner på eks office og andre programmer etc. hvis ikke man kan vælge det i egenskaber eller inde på selv programmet i programmer.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. februar 2007 - 13:01 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
05. februar 2007 - 13:02 #2
2.spørgsmål forstår jeg ikke helt, kan du uddybe det lidt?
Avatar billede hcma Novice
05. februar 2007 - 13:24 #3
2. kontrolpanel - mappeindstillinger - fanebladet Filtyper  (derinde kan du ændre)
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
05. februar 2007 - 14:17 #4
Jeps! det virkede nu åbne mine mapper da heldigvis normalt igen! Jeg ksa mok forklare mig lidt bedre. Har fået et customizing-flip med min pc, var træt af se på de kedelige ikoner den er født med. Men nogle programmer etc kan man gå ind i egenskaber og klikke på skift ikon, nogle enkelte kan man skifte i tilpas skrivebordet og præcis som hcma skriver i mappe indstillinger. Der er stadig flere programmer hvor jeg ikke kan vælge skift ikon, heller ikke i den rigtige program-fil ( ikke genvej)
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
05. februar 2007 - 14:36 #5
Og nu jeg er her: pludselig er alle mine "skjulte filer" begyndt at vise sig... det er bare lidt irriterende....? Alt ialt har den gjort nogle mærkelig ting efter den er blevet opdateret...

I øvrigt go side, HCMA's tip & Trick :-)
Avatar billede hcma Novice
05. februar 2007 - 14:57 #6
ang. de skjulte filer:  dem kan du gemme igen ved at gå ind i mappeindstillinger -> vis -> check af i Vis IKKE skjulte filer og mapper

ellers tak for de rosende ord ang. HCMA's tip & Trick
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
05. februar 2007 - 15:42 #7
Fandt faktisk hvordan jeg ku fjerne de skjulte filer lige efter, troede jeg havde tjekket mappeindstillinger, men havde ikke set valgmuligheden.... Selv tak!
Avatar billede hcma Novice
05. februar 2007 - 16:16 #8
;o)
Avatar billede vejmand Juniormester
05. februar 2007 - 16:43 #9
Er problemet så løst, eller er der stadig problemer?  :-)
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
05. februar 2007 - 17:49 #10
Har fået klaret de fleste af problemerne, men det kan være i kan svare på nogle problemer jeg ikke skrev før:

1. problemer med internet forbindelse (TDC siger altid at der ikke er problem fra dem) begrænset eller ingen forbindelse, på den ene pc, ialt har vi 3 pc'er på switchen- burde de være noget problem? Den anden kommer bare med boksen forsøg igen og så går den som regel på. Problemet er først opstået efter jeg tilsluttede pc nr 3 til internettet. Men igår virkede de begge 2 og jeg har ikke haft taget stikkene ud eller og der ser heller ikke ud til at være problem med netkortet. Og det har vel heller ikke noget at gøre med Explorer 7...

2. manglende eller ikke nok systemressourcer, fejlen dukker pludselig op når man skal foretage en helt normal handling som at flytte eller slette en fil ( burde ha ressourcer nok, er en 3,4gb intel p 4, 2gb ram)
Nogle gange står der også kvoten er for lav. Den har været til tjek hos forhandleren som ingen fejl fandt.( er kun knap et år gammel)

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede hcma Novice
05. februar 2007 - 18:46 #11
1: ved ikke.  du kan prøve at afinstallere IE7 og se om problemer stadig opstår. Tror dog ikke det har med IE7 at gøre og du kan altid installere den igen.

2: hvornår har du sidst lavet en oprydning ?
Avatar billede hcma Novice
05. februar 2007 - 18:52 #12
1:  kan det have noget med MAC-adressen at gøre ?  jeg ved at bl.a. Stofanet kan have problemet med sis900 netkort. kan ikke finde mac-adressen og bliver så smidt af nettet.
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
05. februar 2007 - 19:13 #13
1. MAC-adressen? sorry ikke for at være dum men hvad er det? Vi har TDC og begge pc har været på nettet flere gange, den ene er det bare ikke til daglig, kun midlertidig ( står i et rum hvor der ikke er mulighed) Jeg kan prøve at fjerne IE 7, for der har da aldrig problemer før... Jeg ringede til TDC og fik af vide at der ikke var noget galt med vores hastighed. Hun mente jeg havde virus, fandt også lidt og det ser ud til jeg har fået det væk...og pc'en har været på nettet siden, men pludselig ville den ikke det mere...

2. Ofte! problemerne har kommet og gået flere gange fra den var ny (købt marts 2006), dvs da den var helt tom, har tømt den og geninstalleret windows et par gange, men det dukker op igen,om den er næsten tom eller ej. Teknikerne hos forhandleren kan ikke finde noget. Han sagde han tjekkede både windows og RAM'ene.

3. Er snart træt af mit opdaterede windows. Nu har den en eller anden sikkerhedsting der blokerer et active-x objekt fra min netbank og nægter at give tilladelse til at hente det...
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
05. februar 2007 - 19:15 #14
P.s. den pc der kan komme på nettet, hopper af f.eks. mens jeg sad og skrev det sidste indlæg. Så kommer den boks hvor man kan vælge mellem offline eller forsøg forbindelse igen... og vælger jeg forsøg igen kommer jeg på...????
Avatar billede hcma Novice
05. februar 2007 - 19:38 #15
en Switch læser/registrerer MAC-adressen for at komme på nettet.
MAC-adressen er det unike nummer dit netkort har, og som tidligere skrevet ved jeg at Stofanet har problemer med visse typer netkort, hvor de netop ikke kan finde mac-adressen.
Er det et onboard netkort du har ?
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
05. februar 2007 - 22:35 #16
Okay! den har da aldrig haft problemer med at komme på nettet før, har hverken skiftet netkort på nogen af pc'erne, har den samme switch og den samme router og den samme internetforbindelse vi hele tiden har haft. Den computer der ikke kan komme på nettet idag har været på nettet med den placering i 1 år ca. Ups, hvis et onboard er et indbygget netkort, så ja! den gamle (med netproblemerne) har et Realtek og den nye har et Intel.

Kan man afinstallere Windows opdateringer, den eneste jeg kan fjerne i "fjern programmer" er Explorer, det prøvede jeg og det er ikke dens skyld, gjorde ingen forskel. Men den jeg har opdateret en del de sidste par dage er blevet monster langsom og crasher i photoshop cs2 som den normalt kører upåklageligt...

Tror virkelig mine computere har en dårlig dag! alt går galt...måske man bare sku gå i seng :-/
Avatar billede hcma Novice
05. februar 2007 - 23:17 #17
du kan godt fjerne updates. gå ind i stifinderen
C:\Windows  og så står der en masse $NtUninstall....
tage dem bagfra, så sidst installerede slettes først.  komplet liste her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no10
Avatar billede hcma Novice
05. februar 2007 - 23:20 #18
ang. netkort:  kører selv med Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC (stofanet) og har ingen problemer med det.
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
06. februar 2007 - 00:13 #19
Kanon mht opdateringerne, det lader til de ikke altid gør noget godt eller hvad !? Er det altid en fordel at installere dem alle ?

Mht til mit internet, så er dagens mirakel sket, jeg tog alle stik ud og satte dem rent faktisk ind samme sted igen på switchen (og de var altså ikke faldet ud tidligere, det havde jeg tjekket) og tror vist også jeg genstartede... så virkede det lige pludselig. Nu er den da på nettet, omend monster langsom. Men tager en oprydning i morgen, så kan det være det går bedre.
Avatar billede hcma Novice
06. februar 2007 - 00:38 #20
m.h.t. updates:  det er altid en fordel at installere alle de "kritiske", da du lukker huller.
Avatar billede hcma Novice
06. februar 2007 - 00:40 #21
glemte lige:  hvis der så går kuk i systemet efter install af updates, kan man forsøge at afinstallere bagfra  =  sidst ind, først ud og se om det skulle løse et evt. problem. (men de er altså ikke udkommet for sjov)  ;o)
Avatar billede hcma Novice
06. februar 2007 - 00:41 #22
jeg lægger også lige et svar.  hvis du ikke kunne bruge nogle af mine indlæg, afviser du det bare.
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
06. februar 2007 - 12:50 #23
Okay, jeg lader dem lige være en tid og prøver med virus scanner, spyware etc samt lige en ordentlig oprydning på begge pc'ere, så må vi se om ikke det hjælper på nogle af problemerne. Ellers skrive jeg lige igen. Tak for hjælpen indtil videre..
Avatar billede hcma Novice
06. februar 2007 - 13:07 #24
sunshine74 >>  for at lukke et spørgsmål, skal du acceptere et eller flere af de SVAR som er afgivet.  et svar = løsning/mulig løsning.
Hvis der ikke er givet tilfredsstillende svar, afviser du dem bare. Er der kommet brugbare kommentarer, beder du den eller de kommentatorer som har afhjulpet problemet om at lægge et svar, som du så skal acceptere (gøres ved at hoppe helt ned til venstre, marker det eller de navne du vil enten afvise eller acceptere og så efterfølgende trykke på accepter) (man afviser før man accepterer)

du har et par andre spørgsmål kørende (er åbne og ikke lukket)  Gider du tage et kig på dem for at se om de kan lukkes.  Hvis der ikke er kommet tilfredsstillende sva/kommentarer, lægger du bare selv et svar (med forklaring) og accepterer det, så spørgsmålet kan lukkes.
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
06. februar 2007 - 22:45 #25
Ups! sorry, det forstod jeg vist ikke helt?? Hvordan... Troede det var ligesom alle andre fora.... Havde eller slige et par spørgsmål, men må hellere få orden på hvad jeg skal gøre her. Vil jo gerne ku komme igen ;-)

Kan godt se accepter og afvis knappen. Trykkede accepter på dit sidste svar, forstår ikke helt hvorfor jeg skal afvise... Jeg kan vel ikke gå op i tidligere linier/kommentarer...
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
06. februar 2007 - 22:50 #26
Spørgsmål:

Kender du til at nogler switch'er har 5 porte men omvendt alligevel ikke kan klare at 3 pc'er kører på nettet SAMTIDIG...? vi tænkte om det kunne være problemet...

Skal nok huske at acceptere eller afvise... :-)
Avatar billede hcma Novice
07. februar 2007 - 02:35 #27
prøv at læse denne side om regler og handlemåde på eksperten.dk
http://expfaq.dk/
og særlig dette:  http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

m.h.t. denne her tråd, har "vejmand" lagt et svar, og det er kun svar, der kan accepteres eller afvises.  Hvis du ikke er tilfreds med vejmand's svar, som er baseret på hans kommentarer (løsningsforslag) skal du afvise det. Hvis det derimod er ok, accepterer du.
OG hvis du mener andre bør have en andel af pointene, beder du vedkommende om at lægge et svar. Når det svar så er kommet, kan du vælge at acceptere alle "svarerne" og de deler så den tildelte pointsum.

m.h.t. switch:  har desværre ingen anelse, men en switch med 5 porte burde da kunne klare 5 netforbindelser. hvad er ellers meningen med 5 porte ????
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
07. februar 2007 - 12:09 #28
Okay! forstået.... :-) Men jeg kan ikke gå op i de tidligere svar på denne tråd vel? så beklager jeg at han ingen "point" får. Og hos dig har jeg accepteret et svar. Det eneste du har postet, resten er kommentarer og dem skal jeg ikke gøre noget ved vel???
Avatar billede hcma Novice
07. februar 2007 - 12:26 #29
sunshine74 >>  du har IKKE accepteret de svar som vejmand og jeg har lagt.
for at acceptere dem, skal du hoppe helt ned til venstre -> marker begge navne og tryk på accepter.  (altså rul helt ned i bunden til venstre)
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
07. februar 2007 - 12:34 #30
Hmm...styrer jeg ikke særlig godt! men har forstået nu...Tak, bortset fra jeg tror jeg kun fik trykket på vejmand! det er jeg altså ked af, men nu tror jeg har fattet pointet... ( er IKKE blondine :-) ) Sorry hvis ikke dine svar blev accpeteret, det var en fejl for du har været ret hjælpsom! Skal nok tildele dig point en anden gang!!!!
Avatar billede hcma Novice
07. februar 2007 - 12:40 #31
helt ok, du vender bare tilbage i en anden tråd, når og hvis du har behov for hjælp.
Avatar billede hcma Novice
07. februar 2007 - 12:42 #32
gider du også tage et kig på disse 2 spørgsmål du stadig har åbne
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=sunshine74&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
kan de afsluttes/lukkes.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
07. februar 2007 - 13:14 #33
Har du en router på mellem switch og internet?? Hvis du ikke har det så er forklaringen nok at du ved TDC Bredbånd som standard får 2 dynamiske IP adresser, og så kan der altså kun være 2 pc'er på nettet uanset hvor mange porte du har i din switch!! Hvis du har en router på så er det den der tildeler lokale IP adresser, og så kan du have lige så mange pc'er på som du har lyst til :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. februar 2007 - 13:52 #34
Avatar billede hcma Novice
07. februar 2007 - 14:35 #35
vejmand >>  takker mange gange  :o))
Avatar billede sunshine74 Nybegynder
07. februar 2007 - 18:04 #36
lundorff-net>> Jeg har faktisk en router fra TDC direkte efter telefonstikket, derefter en switch og så de 3 pc'ere. Men det er måske stadig pga de KUN 2 IP-adresser man kan ha eller hvad??