Avatar billede jacpet Nybegynder
26. maj 2001 - 18:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Netkort på Compaq presario

Jeg har installeret et realtek ISA netkort på min maskine. Kortet ser ud til at fungere perfekt, da jeg kan pinge det på 127.0.0.1 og den svare korrekt tilbage. Men jeg kan ikke finde mit kort, når jeg går ind i winipcfg.
Hvor kan problemet ligge ?
Avatar billede frock Nybegynder
26. maj 2001 - 18:27 #1
Jeg vil gætte på at det er winsock, der driller.

Er det en win9x kan du køre c:\\windows\\ws2bakup\\ws2bakup.bat for at restore winsock filerne.

En anden mulighed er at reinstallere alt under netværksindstillinger, og sige ja til at overskrive nyere filer. Så bliver alle filer lagt ind på ny.
Avatar billede jacpet Nybegynder
26. maj 2001 - 19:19 #2
Jeg har lige lagt windows ME på maskinen for et par timer siden. Derefter fjernede jeg alle netværksoplysninger og kort, for derefter at lade windows selv installere det hele igen.
burde dette ikke kunne gøre det ?
Avatar billede jacpet Nybegynder
27. maj 2001 - 13:00 #3
Nu fatter jeg ikke noget mere. Har lige valgt ny driver og har dermed fået skidtet til at vise sig i winipcfg.
Nu fungere alt, jeg kan stadig pinge kortet, men min ADSL forbindelse virker stadig ikke. Der er ikke nogen modtagervært.
Forbindelsen virker på min den anden maskine, med nøjagtig den samme konfig.
Hvad er det jeg ikke gør rigtigt.
Avatar billede jacpet Nybegynder
05. oktober 2006 - 21:55 #4
lukker