Avatar billede lasseq Nybegynder
04. februar 2007 - 17:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

POP3 Connector og SBS

Hej,

Jeg leder en mindre organisation, hvor Exchange skal være hovedgrundlaget for mail. Vi har en ekstern mailserver, så vil gerne bruge POP3 Connector og så bare oprette mailkonti på mailserveren og sætte den til at hente mails ned til de rette brugere på serveren.

Er der en lille, udførlig guide af dette scenarie på nettet?
På forhånd tak :)
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2007 - 17:39 #1
har du ikke prøvet endnu ? for såvidt jeg husker er det lige ud af landevejen, det man gør er at angive POP3 kontoen der skal hentes fra, brugernavn og kode, og til hvilken bruger der skal afleveres til, det gøres så for alle de POP3 konti der skal hentes fra.
Avatar billede lasseq Nybegynder
04. februar 2007 - 17:50 #2
Jeg har prøvet det, jo. Det har dog været et par problemer.
Hvis man f.eks. sender en mail til administration@xxx.dk og sætter denne til at pege på til en bruger: Når brugeren besvarer mailen, står mailadressen nu som [brugernavn]@xxx.dk, og ikke som "administration"!

Der er også det, at når der skal sendes mail fra en Get2Net konto, skal der konfigureres nogle indstillinger, som man normalt klarer i Outlook'en... Men det kan jeg ikke se, hvor man gør det i Exchange?
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2007 - 17:54 #3
det er da klart at hvis du henter mail fra domæne1 og leverer det til en person i domæne2 så vil en besvarelse være fra bruger@domæne2.

Når du nu har en SBS med indbygget SMTP server, hvorfor vil du så sende fra Get2net ?
Avatar billede lasseq Nybegynder
04. februar 2007 - 18:51 #4
Domænet er det samme - det er blot afsenderadressen der er forandret... Hvordan lader det sig gøre?

Indtil videre benytter organisationen sig af en Get2Net forbindelse, som fordrer at man benytter et get2net brugernavn og adgangskode ved afsendelse af mails... Er det ikke det, du mener?
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2007 - 19:29 #5
nej det er ikke det jeg mener ;) er forbindelsen på en Tele2 ? (det er dem der har opkøbt Get2net), i så fald, er der vist noget med ASMTP, dette kan du opsætte under SMTP properties for din server, så der derved automatisk benyttes godkendelse op imod Tele2´s SMTP ()deraf navnet ASMTP (authenticated), men dette har intet med afsender navnet at gøre, detttte opsætter du under active directory users and computers under brugerens egenskaber. (er det selve afsender domænet laver man en ny / ændrer den eksiterende recipient policy for fomænet i exchange manageren.)
Avatar billede lasseq Nybegynder
09. februar 2007 - 18:21 #6
Hej igen... Okay tak for det (mht. ASMTP-opsætning).
Lige et sidste afklarende spørgsmål: Ændring af svaradressen (ikke domænenavnet!) (fra xxx@domæne.dk til yyy@domæne.dk) - Det foregår altså under egenskaber for brugeren i AD. Hvad hedder feltet helt nøjagtigt? Alias?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 18:24 #7
svar adressen mener jeg man sætter op ved klienten
Avatar billede lasseq Nybegynder
09. februar 2007 - 19:17 #8
OK. Post et svar :)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 19:19 #9
svar