Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2007 - 16:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Rydde op på pc

Hej
Hvordan rydder jeg op på min pc? Her tænker jeg nøgler i registreringsdatabasen som ikke bliver brugt mere samt filer og mapper som ikke er blevet fjernet efter jeg har afinstalleret et program.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. februar 2007 - 16:25 #1
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2007 - 16:39 #2
OK, programmer finder nøgler i registreringsdatabasen, har set flere programmer som kan dette, men savner et program som kan fjerne filer og mapper som ikke bliver brugt mere (når et program er blevet afinstalleret)
04. februar 2007 - 16:49 #3
Èn mere til samlingen ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt prunktet [Problemer]...)
Avatar billede gratis Nybegynder
04. februar 2007 - 16:52 #4
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2007 - 17:05 #5
Når man installerer et program, så bliver der skrevet i registreringsdatabasen og oprettet filer og mapper. Når man afinstallerer et program, så der det langt fra alle filer og mapper samt nøgler i registreringsdatabasen fjernet.

Findes der et program som kan fjerne gamle filer/mapper og nøgler i registreringsdatabasen?
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. februar 2007 - 17:18 #6
Er det noget "uninstaller" jeg skal lede efter?
Avatar billede m2000 Nybegynder
04. februar 2007 - 21:02 #7
Tror ik der findes et program til fjerne rester af programmers filer på disken men ovenover er der nogle gode forslag til at fjerne ubrugte registreringsnøgler...
Avatar billede rynke10 Novice
05. februar 2007 - 07:18 #8
ccleaner tager også lidt af hvert.
http://www.ccleaner.com/download/
Der kan du vælge alle de ting du vil have fjernet og så er den meget hurtig til at scanne.
Avatar billede rynke10 Novice
05. februar 2007 - 07:19 #9
Hov, ser nu først at dr1 har linket til den, men under navnet RegCleaner. Den er nu stadig rigtig god :-)
Avatar billede nph12 Nybegynder
05. februar 2007 - 09:25 #10
Uninstaller programmer kan vil klare jobbet?

http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=uninstaller&tag=srch
http://www.zardssoftware.com/index.html

Nu har man har afinstalleret en del programmer, så kunne det være dejligt, hvis det fandtes et program som kunne fjerne resterne af de afinstallerede programmer.
Avatar billede nph12 Nybegynder
06. februar 2007 - 12:59 #11
Er der nogen som vil have point?

Har ikke rigtigt fundet det jeg søgte, men et af de nævnte programmer som kan fjerne ubrugte nøgler i registreringsdatabasen eller et uninstaller program er nok det som kommer nærmest uden at løse hele opgaven.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. februar 2007 - 13:10 #12
Jeg springer over.  :-)
06. februar 2007 - 14:57 #13
... måske en smule - deles med andre...
Avatar billede rynke10 Novice
06. februar 2007 - 16:34 #14
Jeg var vist for langsom alligevel ;-)ingen point her.
Men prøv lige ccleaner alligevel.