Avatar billede kazo.dk Nybegynder
04. februar 2007 - 15:50 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Installere Windows XP fra harddisken?

Hej Eksperter

Jeg står i den uheldige situation, at mit dvd-drev er gået i stykker på min bærbare PC. Den trænger virkelig til at blive geninstalleret, men jeg kan ikke bruge min Windows CD, da drevet til den jo ikke virker. Så tænkte jeg på om man kan overføre indholdet fra cden til harddisken på den bærbare, evt. ved hjælp af min stationære. Men hvis det så lykkes, kan jeg så installere fra harddisken?

Håber på et hurtigt svar.

Det er forresten en Windows XP Pro inkl. SP2 på dansk.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. februar 2007 - 16:35 #1
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. februar 2007 - 16:43 #2
Hvis du havde en switch liggende kunne du oprette et hjemmenetværk, hvor du kunne dele filerne over. Bare kopier Windows cd'en ind på den stationære og videre over til den bærbare, størrelsen på XP Pro kender jeg ikke, men Home fylder 523 MB, og det er setup exe filen du skal have fat i når du er klar til installation. :)

http://www.hjemmesideskolen.dk/net/lokalnet.asp
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2007 - 16:47 #3
Ja det er intet problem (Og dog)kan du boote på USB og har du en USB-key
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. februar 2007 - 16:51 #4
Tak Helgec, havde ikke lige tænkt på det, men tror faktisk det var nævnt i det første link. ;)
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2007 - 18:02 #5
Hm. på min computer lyder titlen således "Skabe kontakt mellem 2 computere - Krydskabel" ???
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. februar 2007 - 18:49 #6
Hmm, længere nede på siden står der USB overførsel, som en del af flere forslag.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. februar 2007 - 18:59 #7
Der er en mulighed mere, du kan lægge Windows filen i rar eller zip, og uploade den et af de gratis steder - for derefter at hente den ned i din bærbare, hvis du stadig kan komme på nettet med den. Det tager tid, men har du en hurtig forbindelse er det jo ingen sag. :)
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2007 - 19:04 #8
OK! nu gik mine overvejelser ikke på overførsel af filer, men på at få dyret formateret som systemdisk og derved bootbar
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. februar 2007 - 20:03 #9
Helgec, der er jo ingen der siger Kazo.dk har en USB-key :-)
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2007 - 20:38 #10
Hvor har du ret, og derfor lød mit spørgsmål" og har du en USB-key"
Nu tror jeg ikke der kan koges mere suppe på denne tråd før spørgeren selv kommer på banen
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. februar 2007 - 20:48 #11
Ja det ville være rart med en melding fra ham, men tror du har misforstået mig fra starten af, læg mærke til smilyerne.
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
04. februar 2007 - 21:08 #12
Så har jeg prøvet at overføre cden til min staionære pc og derfra over på min bærbare, og det virker fint.

Nu skal jeg bare have installationen sat igang?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
04. februar 2007 - 23:14 #13
Du skal ind i Windows filen og have fat i setup exe, så burde det gå af sig selv.
http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
05. februar 2007 - 10:22 #15
Jeg kigger lige på sagerne engang i aften, men foreløbig tak!
Avatar billede kazo.dk Nybegynder
05. februar 2007 - 22:51 #16
john_westcoast og helgec må gerne smide et svar :) Det virkede
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
05. februar 2007 - 23:32 #17
Ok :)
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2007 - 07:21 #18
:o)