Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
03. februar 2007 - 17:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Computer gentarter istedet for at lukke

Hej eksperter

Når jeg går ned i menuen start og vælger luk så kommer vinduet op med de 3 valgmuligheder. standby, luk og genstart.

Standby er nedtonet og kan ikke vælges og når jeg trykker på luk så genstarter den. jeg har win xp og sp2 installeret

mvh

jess
Avatar billede m2000 Nybegynder
03. februar 2007 - 17:30 #1
rimelig fucked tror squ bare dit windows er lidt fucked men prøv og reparer det med en windows cd...
Avatar billede m2000 Nybegynder
03. februar 2007 - 17:32 #2
...Måske du har installeret en masse mærkelige programmer der ændrer i windows eller virus eller lignende stylexp til at ændre skins, boot screens, logon screens osv....
Avatar billede hcma Novice
03. februar 2007 - 17:59 #3
prøv lige at gå ind i Strømstyring og se hvad der står derinde.
Start -> Kontrolpanel -> Strømstyring -> o.s.v.
Avatar billede popsy Novice
03. februar 2007 - 19:20 #4
Er det et problem som er opstået, eller er det en ny-installation?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2007 - 19:58 #5
"rimelig fucked tror squ bare dit windows er lidt fucked"

Verdensklasse....

jessrasmussen - er det eneste problem?
Avatar billede hcma Novice
03. februar 2007 - 21:34 #6
jessrasmussen >>  hvad sker der hvis du prøver at lukke ned fra fejlsikker tilstand ?
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2007 - 21:59 #7
Prøv evt. med en systemgendannelse:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
04. februar 2007 - 17:06 #8
hvad hedder den fil der lukker windows via luk knappen ??
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
04. februar 2007 - 17:07 #9
den står til at være rigtig i strømstyring
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
04. februar 2007 - 17:07 #10
det er et problem der er opstået
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
04. februar 2007 - 17:44 #11
Den lukker som den skal hvis jeg lukker ned i fejlsikret tilstand
Avatar billede hcma Novice
04. februar 2007 - 18:06 #12
Avatar billede vejmand Juniormester
04. februar 2007 - 18:30 #13
Har du prøvet en systemgendannelse?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. februar 2007 - 14:51 #14
Er problemet løst?
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
13. februar 2007 - 19:54 #15
nej, det er det desværre ikke og system gendannelsen har været slået fra så den kan jeg ikke bruge. måske jeg skulle prøve at reparere windows. ved du hvilken fil luk knappen er genvej til. måske jeg kunne nøjes med at erstatte den?
Avatar billede jessrasmussen Nybegynder
27. februar 2007 - 22:22 #16
lukker