Avatar billede madsen_g Nybegynder
03. februar 2007 - 12:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Microfon virker ikke efter install af Vista

Hejsa

Jeg har lige installeret Vista, og kunne konstatere, at hverken min lyd ud eller min mic. virkedede. Jeg har et Asus P5LD2 SE motherboard, med onboard lydkort.
Jeg har så været inde på ders hjemmeside, og fundet en beta-driver, som løste problemet med lyden. Men min Microfon virker stadig ikke. Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede old-faithful Praktikant
03. februar 2007 - 13:19 #1
Har du undersøgt om der bare er skruet ned for den i lydindstillingerne?
Avatar billede madsen_g Nybegynder
05. februar 2007 - 20:18 #2
Hej

Jeg har så lige installeret Vista. Alt kører som det skal pånær at min microfon ikke virker. Lige da jeg havde installeret virkede lyden heller ikke. Men jeg fandt en beta-driver på asus' hjemmeside, og med den virker lyden.

Nogen der kan hjælpe?
Mit lydkort er onboard på Asus P5LD2 SE, og på deres hemmeside skriver de en beskrivelse af audio således:
"ADI1986A 6-ch Audio CODEC
Jack Sensing and Enumeration
S/PDIF out interface"

Så det jeg mangler er vel en ADI1986A-driver eller?
Avatar billede madsen_g Nybegynder
05. februar 2007 - 20:23 #3
lige noget jeg havde spurgt om på et andet forum
Avatar billede jmeincke Nybegynder
11. februar 2007 - 20:34 #4
Hej

jeg har nøjagtig samme problem... Så hvis du har fundet et svar, så sig til.

Jeg installerer den nye driver fra asus, mikrofonen virker, men så snart at der er en lyd, så er den væk!!!

Hjælp!!!
Avatar billede madsen_g Nybegynder
12. februar 2007 - 19:11 #5
Nyt lydkort til 100,- så kan man også disable lydkortet i BIOS, så den ikke også bruger processorkraft på det - eneste mulighed jeg har fundet, men den virker til gengæld også.
Avatar billede madsen_g Nybegynder
21. februar 2007 - 21:37 #6
tager den selv
Avatar billede mjallo Nybegynder
21. september 2007 - 20:39 #7
nogle som fandt en løsning på den med microfonen i vista?

jeg har samme problem :(
Avatar billede urban93 Nybegynder
12. februar 2008 - 20:42 #8
Mmh jeg har en HP computer, min microfon fuckede også .. det er en HP Pavillion dv8000.. kunne godt bruge lidt hjælp.. på forhånd tak..