Avatar billede anni01ad Nybegynder
02. februar 2007 - 23:07 Der er 16 kommentarer

Reinstallation af Latitude D800

Hej, jeg har en Dell Latitude D800, med ca. 3 år på bagen.

Den er blevet så ramt af hijacks, adware og meget andet at den nu grundigt trænger til en reinstallation.

Er der nogen der ved om der findes et disk image på den jeg kan reinstallere fra, og i givet fald, hvordan gør jeg?

Jeg har en Windows XP CD, men jeg kan ikke få den til at boote fra CD'en - hverken ved at åbne bootmenuen, eller ved at sætte CD som nr. 1 i boot order. Det mærkelige er, at når computeren starter op, så venter den lidt, som om den undersøger CD'en - men det er bare ikke det der sker, for CD'en begynder først at snurre rundt når Windows XP logoet viser sig på skærmen (altså det der viser at pc'en starter op på normal vis)

Er der nogen der kan hjælpe mig med at komme videre?
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 23:10 #1
du gør det korrekt, men noget tyder på at din install skive enten ikkeer bootable, eller dit vdrom drev har svært ved at læse skriven.
Avatar billede fluse Nybegynder
02. februar 2007 - 23:16 #2
Har du prøvet at trykker på Enter når der står "boot from CD......" ?

Fluse
Avatar billede anni01ad Nybegynder
03. februar 2007 - 00:01 #3
Jeg kan ikke lige huske om jeg har prøvet at trykke enter - det vil jeg lige prøve ved lejlighed.
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2007 - 00:03 #4
der står på skærmen tryk på en tast for at starte fra CD, får du ikek dette billede, så nytter det ikke at trykke på enter
Avatar billede strych9 Praktikant
03. februar 2007 - 02:21 #6
Prøv Ctrl + F11 lige efter Dell logoet.
Avatar billede huset Praktikant
03. februar 2007 - 09:11 #7
Eller F2
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2007 - 09:26 #8
F2 er setup, F12 (er boot menu), men spørger har jo allerede været i BIOS og vælge det optiske drev som 1ste boot device.
Avatar billede huset Praktikant
03. februar 2007 - 09:31 #9
mistolkede tråden så
Avatar billede anni01ad Nybegynder
03. februar 2007 - 11:32 #10
det er heller ikke ctrl+F11 desværre...
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2007 - 11:38 #11
det hjælper heller ikke noget, du har jo allerede i bios sat den til at boote fra cd først, er skiven beskidt eller ridset så drevet måske ikke kan læse den ordenligt ?
Avatar billede anni01ad Nybegynder
03. februar 2007 - 14:04 #12
Jeg har lige brændt CD'en, så der burde ikke være noget galt med den. Det er i øvrigt et image jeg har brugt til at installere en hel del PC'er med...
Måske er næste skridt at prøve at brænde en ny, som jeg evt. lige kan teste på arbejdet først
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2007 - 14:33 #13
drevet kan sagtens være slidt så det ikke kan læse brændte skiver længere.
Avatar billede strych9 Praktikant
03. februar 2007 - 22:41 #14
Ctrl + F11 skulle geninstallere den fra restore partitionen på harddisk.

For at boote en Dell fra CD skal man trykke F12 under opstart, og så vælge CD-ROM i boot menuen. OGSÅ hvis man kun har en mulighed som hedder USB CD drive eller lignende fjolleri, og ligeledes også hvis man har sat den til at boote fra CD i bios...
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2007 - 04:25 #15
strych9 ikke på min C840, der er kan jeg sagtens sætte CD til at være 1st bootdevice (og det virker)
Avatar billede anni01ad Nybegynder
04. februar 2007 - 13:24 #16
@strych9 - jeg har prøvet bootmenuen, F12, og det virker heller ikke...
@Screem - Angående drevets tilstand, så kan det både brænde cd'er, og læse andre brændte - også cd'er brændt på andre pc'er...

Jeg ved sgu snart ikke hvad der er galt.

Er der nogen der har nogen forslag til hvordan jeg ellers får den fixet? Kan man installere over netværk uden at det er for besværligt?