Avatar billede peterlang Nybegynder
26. maj 2001 - 15:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opret en webserver

Hej, jeg skal til at oprette en webserver (windows 2000 advance server) for første gang...

Er det et godt sted på nettet hvor man kan læse om hvordan en server sættes op (helst på dansk)
Evt. en god dansk bog der kan anbefales...

Serven skal hoste 5 domains, men jeg har kun en ip adresse. hvordan gøres dette smartes?

1/ kan det gøres uden at installere DNS, en udbyder peger på min ip med alle mine domænere. (hvis ja, hvordan ser jeg forskel, så folk bliver sendt til de rigtige sider?)

2/ Selv installere DNS på min webserver som primær DNS server, og bruge en udbyder som sekundær...

Peter Lang
Avatar billede steen_m Nybegynder
26. maj 2001 - 16:27 #1
Hej Peter

Det er forholdsvis nemt at sætte en webserver op under win2000, og du kan sagtens hoste 5 domæner med én IP.
Du behøver ikke din egen DNS, da serveren sorterer tilgangen til dine domæner vha hostheader.
Jeg vil anbefale bogen \"Netværk til Windows2000\" som kan bestilles hos forlaget \"Globe\". Den beskriver en masse omkring Web- DNS- og FTP server under win2000.

/Steen
Avatar billede peterlang Nybegynder
26. maj 2001 - 23:44 #2
Tak for svaret...

Hvis der er nogle der har nogle gode link til opsætning af webserver, har de stadig interesse...

Avatar billede sukos Juniormester
27. maj 2001 - 01:32 #3
Avatar billede gephion Nybegynder
27. maj 2001 - 11:27 #4
Ehmmm....

Hvorfor lige advanced server til webserver? Det er da en anelse overkill!?
Avatar billede peterlang Nybegynder
27. maj 2001 - 13:04 #5
Det er også den der hedder windows 2000 server, jeg viste ikke der var 2 udgaver...