Avatar billede ali0045 Nybegynder
02. februar 2007 - 11:29 Der er 5 kommentarer

æøå vises ikke på min windows

Hej alle

Jeg st?r i et problem, som er meget vigtig for fortsat af mit arbejde p? pc'en. Jeg vil derfor v?re meget taknemlig, hvis I vil og kan hj?lpe mig.

Jeg befinder mig i Irak, og n?r man k?ber computere her, f?r man dem leveret med en engelsk windows, s? derfor ??? kan man ikke f? vist i pc'en, men heller ej skrive dem. Jeg spurgte en af mine venner i Danmark om, hvordan jeg kunne evt. f? pc'en til at kunne skrive og vise ???, og han gav mig sit bud, som lyder:

G? ind under start, controlpanel og s? regional and language. Find fanebladet language tab, og klik p? details ... knappen. Klik derefter p? add, og v?lg dansk p? den dropdown, der dukker op, klik ok og ok igen, ja, alts? gem indstillingerne. S? skulle problemet gerne v?re l?st.

Jeg fulgte det ovenfor, men en del af problemet l?ste sig, og en anden gjorde ikke. Jeg kan sagtens skrive ???, men jeg ser dem som m?rkelige tegn p? pc'en, men n?r jeg skriver en mail til en ven i Danmark, s? kan han sagtens l?se bogstaverne. Det jeg skriver fx nu her til jer, er fra min pc, og jeg g?r udfra, at I kan l?se ??? som de skal v?re. Det, der er tilbage er, hvad kan jeg g?r, s? jeg kan kunne l?se, samt skrive ???. Jeg kan sagtens skrive dem, s? det, der er tilbage alts?, hvordan kan jeg f? pc'en til at vise bogstaverne?

Er der ikke et program, eller lignende, der kan l?se mit problem?

P? forh?nd mange tak.

Med venlig hilsen

Ali Sm. Al-aarajy
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. februar 2007 - 11:41 #1
alt + 155 = ø
alt + 157 = Ø
alt + 145 = æ
alt + 146 = Æ
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. februar 2007 - 11:45 #2
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. februar 2007 - 11:46 #3
glemte å og Å
134 og 143 + alt tangenten.
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 11:58 #4
hvad står dit tegnsæt til ? (det bør stå til western europe)
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 12:07 #5
eller iso-8859-1