Avatar billede alm1 Nybegynder
01. februar 2007 - 13:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skal der være Oracle klient installeret på app. PC

Har lavet et lille prog. der tilgår en Oracle database.
Kan dette installeres og bruges på en PC uden Oracle klient installeret?

OracleNewbie:-)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2007 - 15:11 #1
nej
Avatar billede alm1 Nybegynder
19. februar 2007 - 09:52 #2
Tak til Arne.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2007 - 17:41 #3
så smider jeg et svar
Avatar billede capn Nybegynder
11. marts 2007 - 15:57 #4
Det kommer vel lidt an på hvordan du laver det. Jeg mener at man plejer at installere en lille klient som bl.a. holder styr på hvilke databaser der findes på hvilke servere så ip adressen ikke er med i dit program men ligger i en fil på harddisken. Er det helt forkert?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2007 - 17:12 #5
du behøver Oracle Client installeret - udover et API så har den konfiguration af servere
Avatar billede capn Nybegynder
11. marts 2007 - 17:49 #6
Så han mener om han kan bruge de resterende funktioner i programmet (som ikke kalder oracle) uden at klienten er installeret?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2007 - 18:27 #7
nej - jeg tror at han mener om man kan kalde en Oracle database på en server
fra en client PC uden at have Oracle Client installeret

og det kan man ikke i .NET eller andre bortset fra Java som har en thin driver
Avatar billede alm1 Nybegynder
13. marts 2007 - 09:31 #8
Korrekt Arne.
Mit spørgsmål gik på om jeg kan hente data i en Oracle Database, uden client på den PC App kører på:-)
Avatar billede alm1 Nybegynder
13. marts 2007 - 09:32 #9
PS. Tak for indsparket capn:-)