Avatar billede mads Praktikant
01. februar 2007 - 03:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke se min tekst i photoshop?

Hej,

Jeg plejer ikke at have spor problemer med at bruge teskt i Photoshop, og er opmærksom på lagrækkefølge, tekst farve, blendingmode etc.

Men pludseligt er det sådan at når jeg aktiverer tekstværktøjet, og begynder at skrive.. kommer der bare ingenting!!! Jeg tjekker font størrelse fontnavn alt hvad jeg kan komme i tanke om...
Når jeg når klikker mig væk oprettes laget tekstlaget ganske fint. Og ilagoversigten navngives det med den tekst jeg skrev, men ikke kunne se!?? Altså den KAN se hvad jeg skriver, men den viser det ikke i biledet??

Er der en der har en idé til hvilken funktion der muligvis, ved en fejl, er blevet aktiveret/deaktiveret? Eller nogen der har oplevet det samme?

Jeg bruger Photoshop CS2 (vers. 9)..

:-) Mads
Avatar billede hcma Novice
01. februar 2007 - 11:06 #1
har prøvet det samme med ver.7, og der hjalp det at nulstille pref.filen (smide den ud)
hvis det ikke hjælper: re-install
Avatar billede thenothingman Nybegynder
09. februar 2007 - 18:17 #2
Undskyld hvis det lyder dumt, men du skriver ikke med hvid skrift ??
Avatar billede mads Praktikant
10. februar 2007 - 02:28 #3
Hej,
Undskyld jeg lige har været fraværende ang. mit eget spørgsmål!
Jeg er kommet rundt om problemet ved at gemme, og genstarte photoshop. Så kan jeg se teksten, redigere mv.
Men jeg har stadig problemet når jeg opretter ny tekst! :-(
Og nej, det er ikke skriftfarven :-)

Men den der pref.fil, hvad er det for en?
Hvor finder jeg den og hvad hedder den?

:-) Mads
Avatar billede hcma Novice
10. februar 2007 - 12:07 #4
reset preferencefilen enten ved at holde ctrl.+shift+alt nede mens Photoshop starter op (du skal være hurtig), eller ved at smide filen ud.
Den ligger i
C:\documents and Settings\dit brugernavn\Application Data\Adobe\Photoshop\ 7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings\
Application Data er en skjult fil så når du søger skal du slå View Hidden Files and Folders til.

(erstat 7.0 med det versionsnummer du kører med)
Avatar billede mads Praktikant
10. februar 2007 - 16:53 #5
Hej hcma,

Tak for dine præsiserende ord.
Jeg valgte at finde mappen under mine settings, og slette "Adobe Photoshop CS2 Prefs.psp" filen. Alting ser ud til at virke som det skal nu :-)

Så jeg må hellere 'veksle min tak' til at give dig dine velfortjente point! :-)
MEN det kræver at du lige laver et "svar" og ikke kun en kommentar!

:-) Mads
Avatar billede hcma Novice
10. februar 2007 - 17:08 #6
svar  :o)

hvis/når du engang skal have re-installaret PS, skal du også huske at nulstille pref-fileb, da den IKKE slettes automatisk ved re-install.
Avatar billede mads Praktikant
10. februar 2007 - 20:55 #7
Ok, tap fot tippet, og hjælpen!
:-) Mads
Avatar billede hcma Novice
11. februar 2007 - 00:12 #8
selv tak  :o)